Stockholm i bilder

I går fikk dere se Drottningholms slott og Kina huset. Hvis du gikk glipp av det så kan du trykke HER for å se gårsdagens innlegg, men i dag skal vi fokusere på selve Stockholm. For det er jo utrolig mye fint å se på når man kjører inn i hjertet av hovedstaden. Så i dag skal jeg ta dere med på en liten reise igjennom hovedstaden.

Det var jo gater fylt med mange fine butikker og restauranter. Mye spennende å se på for deg som elsker å shoppe eller smake på god mat. Restaurantene var så variert. Jeg er sikker på at du kunne finne mat fra hele verden. Jeg så tapas, italiensk, afrikansk. Ja, det var det meste, for å si det sånn. Så her kan du nok finne det meste. Det var også mange fine butikker som solgte diverse ting og jeg har tatt noen bilder av de butikkene/restaurantene osv. som jeg syntes så veldig fine ut.

Disse stedene var altså mine favoritter som jeg fikk øye på. Når jeg fikk øye på den italienske restauranten så måtte jeg bare ta et bilde. Noe som skulle vise seg å være litt mer komplisert enn hva jeg hadde håpet, men jeg fikk til slutt et veldig bra bilde.

Og den polkagris butikken luktet helt ut på gågaten. Jeg tok ikke turen inn i butikken, men den var jo utrolig søt på utsiden da.

Mo Mo Cha viste jeg egentlig ikke helt hva var, men jeg elsker pandaer og syntes det så utrolig søtt ut med alle de plushiene i vinduene. Selvfølgelig måtte jeg søke det opp for å skrive om det. Viser seg å være et sted som selger bubble tea. Så utrolig søtt!

Selvfølgelig måtte jeg også ta turen innom stedet som solgte regnbuesokker! De hadde så utrolig mange fine sokker, men jeg ble dratt i mot pridefargene ofc. Butikken heter Happy Socks og selger mange søte sokker med forskjellige motiv. F.eks med mat/kaker og sånt. Sånne type sokker syns jeg er så morsomme, men jeg har lett etter regnbuesokker overalt og da ble det et par pridesokker på meg. Definitivt ikke siste gang jeg kjøper sokker derfra.

Kungelige slottet/Stockholms slott var jo noe for seg selv. Her stod det jo helt åpent. Man kunne gå igjennom og kikke så mye man ville, uten å måtte betale. Så da tok vi turen inn og det var så vakkert. Bygninger som dette er virkelig noe for seg selv. Jeg er veldig opptatt av detaljer og slike bygg har jo utrolig mange detaljer. Når jeg har kameraet med meg pleier jeg å zoome inn og ta detaljbilder av slike bygninger. Dessverre glemte jeg det hjemme hos henne, men neste gang skal jeg huske å ta det med meg. For man vet aldri når man får bruk for et kamera som tar bra bilder når man zoomer.

Det var også andre bygninger med mange flotte detaljer. Igjen ville det vært supert med kameraet her. Særlig når det kommer til kirken. Jeg skulle likt å sett detaljene på det svarte på toppen av kirken, men sånn ble det ikke denne gangen. I det minste fikk jeg bilder av bygningene jeg syns var fine og får vist dere dem. Noe jeg syns er veldig moro. Håper dere også syntes det var gøy å se alt det jeg fikk se av bygninger og detaljer.

Stockholm er nydelig og jeg elsket å være der. Det var dessverre litt mye folk for angsten min å håndtere, men jeg nøyt hvert eneste sekund av denne turen. Dere aner ikke hvor utrolig godt det var å komme seg ut og oppleve noe helt nytt. Altså hver eneste dag her er som et eventyr for meg. Og jeg har verdens beste kjæreste å dele alt dette med. Jeg føler meg som verdens heldigste jente som har henne ved min side på dette eventyret. Denne dagen var helt magisk og jeg ville virkelig ikke at den skulle ta slutt.

Det kommer selvfølgelig flere eventyr. Jeg kommer til å ta masse bilder på denne turen og jeg tar dere med meg på alt som skjer. Så her er det bare å følge med.

2 kommentarer
    1. Fine bilder fra en by som jeg ikke har besøkt siden 1980-tallet. Husker at jeg telta på campingen der og at jeg tok båten over til Helsingfors. Byen er jo større enn Oslo og det er massevis av spisesteder og andre ting der. Masse kreative steder der med kultur og andre ting der. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg