Drottningholms slott

Jeg hadde verdens beste dag sammen med jenta mi i går. Vi dro til Stockholm og der var det så mye å se på. Derfor har jeg valgt å dele denne turen inn i to deler. Del to vil komme ut i morgen. Grunnen til det er at jeg har så mange bilder å dele med dere og jeg har lyst til å gjøre dette så ryddig som mulig. Så i dag skal dere få se bildene fra Drottningholms slott og Kina huset som ligger på samme plassen. Dette er også helt gratis (utenom parkering) for dere som lurer.

Her kan dere se hvor nydelig selve slottet var. Altså det er en fantastisk flott bygning. Og den fontenen som står foran (på første bildet) er jo nydelig. Det var litt vanskelig å få et fint bilde av den, men jeg gjorde så godt jeg kunne med mobilen. Selvfølgelig glemte jeg å ta med meg kameraet mitt, men det skal jeg ikke glemme neste gang vi skal på tur.

Selve slottet er jo nydelig, men det er jo uteområdet som jeg virkelig elsker. Så det ble jo selvfølgelig noen bilder av hvordan det så ut i hagen/parken der også.

Det var jo så nydelig der. Alt er jo så perfekt i slike parker. Jeg husker når jeg var i Oslo og gikk ved slottet. Der er det jo også veldig vakkert. Når man går i en slik park så føles det nesten ut som at man er i en film. Alle de flotte statuene, fontenene og blomstene/trærne. Ja, alt er bare så nydelig. Dette er absolutt en plass jeg anbefaler å besøke om du skal på sånn typisk turist tur. Jeg elsket det.

Og det er jo ennå mer å se på når man er der. For hvis man går videre innover så kommer man til Kina huset. Et nydelig bygg som jeg hadde satt på min liste over ting jeg ønsket å se i Sverige. Jeg viste jo ikke at det lå der. Så når jeg fikk se skiltet som pekte bort til Kina huset så ble jeg veldig glad.

De detaljene på disse bygningene er jo så nydelige. Jeg syns jo slikt er veldig spennende og fascinerende. Alle gamle bygg med utskjæringer og dekor syns jeg er vakkert å se på. Og når det kommer til kinesiske bygninger som dette så blir jeg jo skikkelig fascinert. Tenk at noen har lagd dette. Det er jo kunst på sitt aller beste.

Og hvis du liker slike detaljer, så vil du elske porten som vi gikk igjennom når vi skulle inn i parken/hagen. For den vekker virkelig oppsyn altså. Så nydelig port finner du ikke hvor som helst, for å si det sånn.

Tenk å ha en gullport inn til hagen. Det er jo helt vilt! Jeg elsket denne detaljen. Ja, om du vil feriere i Sverige så burde du virkelig ta turen innom Drottningholms slott. Så vakker og en helt fantastisk opplevelse som jeg hvertfall sent vil glemme.

Ikke glem å kom tilbake i morgen for å se hva jeg gjorde i Stockholm og hva jeg har handlet. Ja, det ble nemlig en liten shoppingtur også. Men det er ikke hovedfokuset for morgendagens innlegg. Det var så mye vakkert å se i Stockholm. Så følg med for enda et stort bildedryss fra Stockholm i morgen.

2 kommentarer
    1. For et flott sted og en deilig dag for dere. Man må bruke god tid når man skal gå i slike hager. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg