Shopping i Gränna

Jeg har fått høre at Gränna har Sveriges beste polagriser. Jenta mi har jo fortalt en del om dem og at de må jeg prøve. Så i går gikk turen til Gränna. Og det må jeg bare si at de skuffet ikke. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har smakt lignende. De er jo så ferske og full av smak. Så disse gleder jeg meg til å dele ut når jeg kommer hjem.

Men drar du til Gränna så er det ikke for å være der på ferie, tenkte jeg. For her var det ikke veldig mye annet å se på. Dette er mer et sted der man kjøper polkagris og så drar man videre. Men det betyr jo ikke at det ikke er verdt turen. Jeg syns absolutt det var verdt å ta turen dit og det var kjempe fin gågate med flere butikker som solgte godis.

Og for et utvalg dem hadde. Det var jo vanskelig å velge med så mange gode smaker. Faktisk var det mye der som jeg kunne tenkt meg å kjøpt, men som jeg ikke gjorde denne gangen. Grenser hvor mye man kan kjøpe med seg også. Men jeg fikk jo en del. Jeg passet på å kjøpe mange forskjellige smaker og jeg gleder meg til å teste ut flere.

Når vi kom inn i butikken så fikk vi smake på en polkagris. Jeg smakte på sur rabarbra og den var kjempe god. Det var egentlig hele grunnen til at jeg kjøpte så mange forskjellige smaker. Og når jeg kom til bilen så smakte jeg på lakris. Den var også utrolig god. Så hvis du er veldig glad i polkagris og vil smake Sveriges beste, anbefaler jeg deg på det sterkeste å dra til Gränna.

Det var utrolig mange smaker. Alt fra tyrkisk peber, salt karamell og Viola, til eple, jordbær og diverse drinker (mojito osv.). Ja, det var alle mulige smaker. Eller kanskje du liker den originale best. Og da var det både i krukker, kremmerhus og stenger. Det føltes ut som jeg var i film. Det var så utrolig gøy og en veldig flott tur med jenta mi.

Bilder av det jeg kjøpte kan dere se HER.

12 kommentarer

Siste innlegg