Polkagris haul

Her får dere se alt jeg kjøpte i Gränna på lørdag. Og det var jo absolutt ikke lite. Heldigvis er det ikke så dyrt for godis i Sverige. Så tenkte jeg litt sånn at man er jo ikke så ofte på slike steder og man må jo unne seg litt når man først har sjansen. Derfor ble det en pose full av mange spennende smaker.

Det var enormt mange kremmerhus å velge mellom, men til slutt valgte jeg salt lakris, blåbær, jordbær og mango. Også falt det en pose med salmiakkfudge oppi. Jeg er veldig glad i lakris, så disse gleder jeg meg ekstra mye til å prøve.

Siden det var 10 stk for 100,- på disse stengene, måtte jeg jo plukke med meg mange smaker. Det ble også et par som jeg skal gi bort. Her valgte jeg å kjøpe salt lakris, tyrkisk pepper, blåbær, vannmelon, jordbær, banan, regnbue, surt eple og pasjonsfrukt. Og dette er jo ikke i nærheten av alle smakene som var på disse stengene. Som dere ser så er det 11 stk og ikke bare 10. Grunnen til det er fordi den siste er kjøpt i en av de andre butikkene. For det var forskjell på butikkene, selvom alle solgte polkagriser. Så hvis du drar innom Gränna, burde du sjekke flere av butikkene i gata om du ikke vil gå glipp av noen av smakene.

Selvfølgelig må man jo kjøpe ekte polkagris også. Og disse krukkene var så utrolig søte. Perfekt som gave, syns du ikke? Hadde jeg fått en så fin gave så ville jeg hvertfall blitt veldig glad.

Og det var bunnen av posen fra Gränna. Her er det mye å se frem til. Det aller fleste skal jeg ha med meg hjem til Norge, men posen med salmiakkfudge kommer jeg til å dele med jenta mi.

Hvis du skulle velge fra de jeg har kjøpt, hvem ville du smakt på først?

6 kommentarer

Siste innlegg