Salater jeg ønsker å så

Jeg lagde et innlegg om hva slags tomater jeg ønsker å så, men det er jo også mange type salater å så. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage et innlegg og de jeg har lyst til å så, men først skal dere få link til innlegget med tomatene. Klikk deg inn HER så kan du lese om alle tomatene jeg vil så og litt om dem. Nå skal dere få høre hvilke salater jeg ønsker å så. For det er jo en del å velge mellom. Ikke alle er for meg. Jeg bruker jo salat til å lage noe å ha ved siden av middag, men jeg har lyst til å ha så mye salat at jeg kan lage til frokost også. Tenk å kunne ha en salat til frokost med kun grønnsaker fra hagen. Ja, det hadde vært utrolig godt! Og for en start på dagen. Først går man ut i hagen og plukker det man skal ha for så å nyte en salat uten sprøytemidler. Det er drømmen! Men uten mer småprat. Her er lista over alle salater jeg kunne tenkt meg å sådd:

1. New red fire. Dette er en salat jeg dyrket for et par år siden og har en ganske frisk og god smak. Den gjør mye ut av seg og er utrolig god til fisk bl.a. den er grønn med rødbrune tupper og er en bladsalat. Utrolig vakker også.

2. Isberg. Dette er en veldig god salat som jeg bruker mye. Derfor hadde det vært utrolig greit å dyrke denne. Jeg har dyrket noe lignende før og den var utrolig god. Definnetivt noe jeg kommer til å dyrke senere.

3. Australischer gele. Dette er en bladsalat. Jeg har ikke prøvd den før, men den ser jo veldig god ut. Grønn og frisk i fargen. Definnetivt en jeg kommer til å prøve i senere tid.

4. Crispi. Dette er jo nesten som isbergsalat. Den er litt annerledes og mye mindre, men den har den samme krispy og god konsistensen, kanskje bedre til og med. Jeg liker den veldig godt, men jeg har aldri prøvd å så den før. Definntivt på lista over ting jeg skal så i fremtiden.

5. Hjerte. Denne salaten er mer lik kinakål, men mindre og smaker bedre. Jeg har heller aldri prøvd å så denne typen før, men jeg skal definnetivt prøve en dag.

En ting er å smake på salaten som er i butikken, men har du noen gang smakt på salat og andre grønnsaker som ikke er sprøytet med masse greier? Det er en helt annen smaksopplevelse og derfor noe jeg syns er veldig gøy å holde på med. Etter å ha jobbet og gitt den kjærligheten og næringen disse plantene trenger så er den smaker og alt man får ut av det så mye bedre enn å gå i butikken og kjøpe de grønnsakene fulle av giftig sprøytemiddel. Smaken kan ikke sammenlignes engang. Det må oppleves for å forstå hvor stor forskjell det faktisk er.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg