Røkelse og levende lys

Jeg har jo ikke klart å sitte stille mer enn jeg må i dag fordi jeg har hatt lyst til å gjøre etter det andre. Nå er kroppen min så sliten av alt sammen så jeg har tent et par lys og en incense med jordbærlukt. Og her sitter jeg nå å bare slapper av i stillheten. Akkurat nå var det veldig deilig. Selvom hodet mitt har lyst til å gjøre mye mer så må jeg nesten stoppe der for i dag. Nå har jeg jo gjort ganske mye i dag og jeg er jo så klart fornøyd med dagens innsats. Jeg har bare så mange ting i hodet som jeg har lyst til å gjøre og til slutt irriterer det meg at jeg ikke får gjort det fordi jeg ikke har en kropp som fungerer mer enn halve dagen (på sitt aller beste). Selvfølgelig er jeg veldig takknemlig for alt jeg får gjort og at ikke alle dager er fylt med uutholdelig smerte og utmattelse. Så derfor sier jeg stopp nå sånn at jeg kanskje klarer å gjøre noe i morgen også.

Så dagen i dag har jeg jo funnet sokkepar og lagt de i skuffen. Jeg har flyttet alle klærne mine fra soverommet og ut i den nye kommoden (det som ikke allerede var i den andre kommoden). Også har jeg gjort en ting som jeg snakker mer om på fredag, men det ble jo en del rot som jeg måtte rydde opp og støvsuge. Jeg har også fått kappet opp all pappen som ble av disse IKEA møblene. Så har jeg flyttet glasskapet stua og til kjøkkenet. Det krevde en del rydding og støvsuging. Jeg har også tatt ut alt i skapet og fått inn noe nytt og noe som stod der fra før av. Derfor fortjener kroppen min en pause og kanskje litt mat. Også kan jeg sette meg ned og se på den filmen jeg har sagt at jeg skulle se i løpet av dagen.

Hva blir planen for morgendagen? Det vil si, hvis kroppen min faktisk klarer å gjøre noe i morgen. Vel, jeg tenkte hvertfall jeg skulle få vasket sokker og undertøy for nå er jo samboeren min ferdig med å sette sammen kommoden og det ble så utrolig fint. Det kan du se HER hvis du har gått glipp av det. Jeg må også få ryddet litt i stua, nærmere bestemt dit jeg skal flytte stolen (der glasskapet stod før jeg flyttet det). På denne plassen skal juletreet stå når den tid kommer og da skal stolen flyttes tilbake dit den står nå, men siden den plassen er så tom nå og gjør meg litt gal så vil jeg heller at stolen skal flyttes dit i mellomtiden. Også er det jo bare fint å ha noe å finne på så lenge kroppen min tillater det. Også har jeg lyst til å få ryddet og vasket stuebordet. Det ser ikke SÅ ille ut, men det kunne trengt en vask og få vekk noe ark og litt sånn. Så det er planen hvis ikke kroppen min hater meg i morgen.

Resten av dagen i dag skal jeg altså prøve å bruke foran pcen, men en god film og litt mat. Også får vi se hvor lenge det holder før jeg spretter opp. Jeg håper jo egentlig jeg klarer å ligge rolig, men tidligere i dag har jeg ikke det. Ryggen verket så utrolig mye. Halvtime på sofaen og jeg var tilbake til å gjøre masse ryddig. Det har jo vært veldig deilig å få gjort så mye i dag, det må jeg jo innrømme. Hva kroppen min syns er en helt annen sak, men hodet mitt har det så mye bedre etter en sånn dag som i dag. Så er det jo ekstra gøy når man endelig får på plass det man har gått å snakket om en stund. Da blir jeg alltid litt ekstra gira. Det er som om kroppen min finner energi/styrke fra et eller annet sted og bare kjører på (med mange små pauser inni mellom). Så nå har jeg viirkelig fortjent en avslappende kveld. Derfor skal jeg nå gå å lage meg noe mat.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg