Pizza til middag

Etter å ha hengt opp klærne jeg vasket så kjente jeg det var på tide med litt middag. Jeg fant til slutt ut hva vi kunne ha til middag og satte samboeren min til å steke kjøttdeig. Jeg lagde pizzabunn og så var tacopizzaen i ovnen. Og siden det er en helt vanlig ukedag så måtte jo pizzabunnen være grov. Nå liker jeg egentlig å bruke grovere mel i pizzadeigen. Det blir mer mat ut av det og man holder seg mett mye lengre enn med fin deig. Så jeg er veldig fornøyd med den oppskriften jeg har mixet sammen selv. Om du er ny her eller bare ikke har fått med deg denne oppskriften så finner du den ved å trykke deg inn HER. Jeg anbefaler den på det sterkeste om du vil ha noe grovt som ikke blir tørt. Denne oppskriften er til og med like god kald (dagen etter). Den holder seg veldig bra og jeg er så utrolig fornøyd.

Så nå er det egentlig bare å vente til pizzaen er ferdig i ovnen. Jeg gleder meg skikkelig til middag nå. Tacopizza er noe av det beste jeg vet. Så jeg skal finne meg en film, fylle opp flaska mi med kaldt vann og nyte dagens middag. Når man kutter ut sukker til og med i helgene så må det jo være lov å kose seg litt ekstra av og til. Det eneste som faktisk er usunt på dagens pizza er jo osten, men vi trenger alle litt fett også. Ikke at jeg tar det så nøye hva jeg spiser. Så lenge det ikke gir meg hodepine, vondt i magen eller verkinger i leddene så spiser jeg det.

Og det er dagen min så langt. Jeg har ikke fått gjort så veldig mye i dag, men jeg tenker på alt som faktisk er gjort og da er det ikke så nøye at dagen i dag ikke er like produktiv. Man trenger jo ikke gjøre masse hver eneste dag. Alt som er gjort skal man være fornøyd med også får resten ligge til man har ork til det. Jeg syns ikke husarbeid skal være noe å stresse med, men noe man gjør når man faktisk har tid og ork til det. Har man ikke det så syns jeg det skal være helt ok. Jeg tviler på at alle hjem er helt strøkne hele tiden. Og har man flere under samme tak så er det klart at det blir mye mer rot enn om man er helt alene.

Så nå skal jeg bare lene meg tilbake og nyte alt som er ryddig og ferdig med det. Vi har fått gjort så utrolig masse her hjemme at jeg er ganske fornøyd. Også vil det alltid komme dager der jeg ikke orker noe og det er helt greit. Nå har jeg noe å se tilbake på og tenke hvor bra det blir når jeg har en god periode. Slik holder jeg ut de tunge periodene, selv om jeg håper at jeg slipper så slitsomme perioder som forrige vinter. Tiden får vise!

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg