Gränna og IKEA

Det ble nye eventyr i Svetige sammen med dama mi. Vi dro tilbake til Gränna, et sted vi har besøkt før. Du kan se fjorårets tur HER, om du ikke har sett bildene. Et helt fantastisk sted som man bare MÅ besøke. Hvertfall om du liker polkagriser. Dem har nemlig de aller beste polkagrisene. Masse forskjellige smaker å velge mellom. Man kan også være så heldig å få se dem lage polkagrisene der. Dem har nemlig vinduer inn til kjøkkenet der de står og lager alle mulige farge, smaker og fasonger. Når vi var der nå, stod dem å lagde gigantiske kjærligheter. Og når man kan se dem lage det, da vet man jo at godteriet dem selger er helt ferskt.

Det er en hel gågate med mange små butikker. Butikkene selger forskjellige ting. Noen har mer basic, mens andre har smaker som skiller seg mer ut. I fjor fant vi polkastenger med smak av forskjellige drinker. I år fikk jeg se mini versjoner av polkastenger og noen kjærligheter jeg ikke har sett før.

I tillegg hadde dem en del Astrid Lindgren temaer. Som disse krukkene på bildet over. De syns jeg var spesielt morsomme. Om du har sett Karlson på taket, vet du at denne medisinen ikke er som alle andre.

Dem hadde også noe med Pippi som var veldig søte. Kremmerhusene var spesielt fine. Også hadde dem noe med Emil. Sverige er jo spesielt kjent for Astrid Lindgren, så dette selger nok bra. Men det var ikke helt det jeg var ute etter denne gangen.

Med så mye å velge mellom, var det vanskelig å gå derifra uten å handle. Så både jeg og dama mi måtte selvfølgelig kjøpe litt. I fjor brukte jeg vel dobbelt så mye i disse butikkene, men jeg syns jeg tok med meg greit med godteri denne gangen også. Man må jo smake på litt forskjellig, tenker jeg da. Når man først er der, mener jeg.

På vei hjem ble det et lite stopp innom IKEA. Siden det tar 2 timer å kjøre til Gränna, er det greit å ta flere stopp på veien. Og dette er noe vi har snakket om en god stund nå. IKEA har nemlig noen veldig gode kjøttboller i deres restaurant. Så jeg fikk smakt på ekte IKEAkjøttboller og dem skuffer ikke.

Det er også grisebillig å spise der, så det anbefales på det sterkeste. I Sverige så klart. Men om du kjører rundt i Sverige og kommer over en IKEA på veien, kan du jo bare svinge innom og nyte ekte, svenske kjøttboller. Enten du vil ha pommes frites (som oss) eller kanskje foretrekker potetmos. Uansett så håper jeg du syns det smaker like godt som det jeg syntes.

Dette var absolutt en av de bedre dagene her i Sverige. Jeg elsker sånne små, søte butikker med godteri. Og vi vet jo at Sverige er best på godteributikker! Så vi fikk jo en helt fantastisk tur sammen og fikk handlet litt.

Hvis du ikke vil gå glipp av reisebilder og alt sånt, burde du følge bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Jeg bruker mi story til å legge ut ekstra innhold som ikke kommer på bloggen. Har du gått glipp av nor, finner du det på høydepunkter på profilen min.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg