Disney tag

Jeg er veldig glad i Disneyfilmer og tenkte det kunne være gøy å ha en Disney tag på bloggen. Hovedsakelig er det at jeg svarer på noen spørsmål som jeg har funnet på nettet. Dette kan jo bli veldig gøy, så la oss starte med Disney tag.

Hvilken scene i en Disneyfilm skulle du ønske at du kunne oppleve?

Jeg skulle faktisk ønske at jeg kunne oppleve øyeblikket fra Pocahontas der hun padler nedover elven. Det er et utrolig vakkert øyeblikk selvom hun sitter med en usikkerhet om hun skal gå den veien faren hennes ønsker. I det øyeblikket hun padler igjennom den brusende elven er hun fri.

Hvilken Disneykarakter føler du at du ligner mest på?

Jeg må igjen gå for Pocahontas. Hun er i ett med naturen og vil kun det beste for alle. Hun ønsker å bruke stemmen sin til noe viktig og hun ønsker alltid å følge hjertet sitt. Det er nøyaktig slik jeg ønsker å leve. Jeg føler meg fri i naturen og jeg elsker alle dyr.

Nevn en scene i en Disneyfilm som alltid får deg til å gråte.

Jeg tror vi holder oss til Pocahontas igjen. Når hun løper igjennom skogen og endelig kommer til enden, på klippen og hun må ta farvel med John Smith. Da triller tårene hver eneste gang. Endelig hadde hun funnet kjærlighet og så måtte hun ta farvel for at han ikke skulle dø. Så utrolig trist!

Nevn minst en Disneyfilm du har sett minst 10 ganger.

Snehvit og de syv dvergene.har jeg sett en god del, men nå har jeg sett ganske mange filmer opp igjen og opp igjen. Også har jeg alltid likt To gode venner.

Hvem er din favoritt Disneyskurk?

Det er så mange bra skurker i Disney universet så det er vanskelig å bare velge én, men kanskje Hades fra Herkules. Jeg syns egentlig ganske mange er bra skurker. Facilier, Cruella, Maleficent for å nevne noen av de jeg liker best.

Hvem er din favoritt Disneyprinsesse?

Nå er ikke jeg så veldig glad i prinsessene i Disneyfilmene, men hvis Belle teller (hun ble jo prinsesse til slutt) så ville jeg nok gått for henne. Ei nydelig jente som klarte å se skjønnheten bak udyret. Mange som virkelig kunne lært noe av henne. Skjønnhet har ingenting å si hvis man er stygg på innsiden.

Hvilket kjæledyr liker du best fra Disney?

Å nei, det er jo helt umulig å velge bare en. Miko til Pocahontas er jo kjempe nusselig, men det er også Lady i Lady & Landstrykeren. Også elsker jeg Sammy fra Over hekken (ikke at han er et kjæledyr). Når det kommer til dyr så er jeg hvertfall helt håpløs på å velge fordi dem er skjønne alle sammen.

Den beste slutten på en Disneyfilm.

101 Dalamantinere. Jeg elsker hunder og jeg skulle helt ærlig ønske det var jeg som plutselig endte opp med mange dalamantinervalper. En stor, lykkelig familie. Igjen går jeg for en film med dyr. Jeg elsker dyr!

Hvilken Disneyfilm var den skumleste som barn?

Jeg tror kanskje det må ha vært Snehvit. Jeg likte aldri den heksa.

Hvilket øyeblikk er det vakreste?

Uten tvil da Belle og udyret danser til tale as old as time og Belle har på den nydelige, gule kjolen. Det er et vakkert øyeblikk.

Hvilken sang liker du minst?

Jeg har aldri likt sangen til Ursula, men er fordi jeg ikke kan fordra Ursula. Når hun synger inn i speilet på skipet til Erik så har jeg mest lyst til å kvele henne. Så det har ingenting med at hun synger dårlig, men at hun er en alt for bra karakter om man bare får lyst til å (som sagt) kvele henne.

Hvilken Disneyfilm var din favoritt som liten og hvilken er din favoritt nå?

Som liten var min favoritt To gode venner eller svaneprinsessen og nå er min favoritt Pocahontas og Min bror bjørnen.

Dette var faktisk veldig gøy så jeg tror kanskje jeg kommer til å lage flere slike innlegg en annen gang, bare med andre temaer. Også var det veldig godt å kunne fokusere på noe annet etter gårsdagen. For dere som ikke har fått med dere hvordan gårsdagen min var så kan du klikke deg inn HER og lese om det. Forhåpentligvis vil dagen i dag bli bedre.

Bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg