Chili og avokadoplantene

Først vil jeg gi dere muligheten til å ta en titt på hvordan chili og avokadoplantene så ut for 1 uke siden. Da kan du klikke deg inn HER og se alle bildene fra da. Det er nesten ikke til å tro hvor mye de har vokst på denne uken. Kanskje det er fordi det har vært mye varmere i stua enn normalt eller kanskje de bare trives ekstra godt for tiden. Nå har de jo vokst ganske mye hele tiden (utenom da jeg pottet de om) så de har jo trivdes ganske godt her hele tiden. Jeg passer veldig godt på plantene mine og det er jo ganske viktig. Bare det å dusje dem, passe på at de har nok jord og plass, vanne dem og snu dem av og til kan hjelpe utrolig mye på plantenes trivsel.

Men nå skal dere få sr chili og avokadoplantene mine. Hvordan det går med de og hvor store de har blitt. Med nærbilder også så klart.

Den første chiliplanten er jo blitt veldig stor. Den pleide å stå sammen med den på bilde nummer 3, men jeg splittet dem sånn at den store fikk bedre plass og kanskje den lille vokser bedre for seg selv. De to i midten derimot hadde jeg ikke noe potte til så de må bare stå som de står. Det ser allikevel ut som de trives og har det bra alle 4 plantene. Helt vilt hvor stor den første planten har blitt. Faktisk er den like stor som den chiliplanten jeg kjøpte for et par år siden og den hadde mange blomster på seg. Kanskje vi får se blomster i løpet av neste måned. Uansett er det en utrolig vakker plante, det er de alle sammen. Det er allikevel den største som tar mest fokus. Den har flest blader, tykkere stamme og er større.

Så var det avokadoplanten da. På det første bilde kan dere se hvor stor den har blitt. Bare på 1 uke har den vokst så mye. Den var jo bare en liten babygroot sist jeg viste dere den. Og den fortsetter å vokse seg stor og fin. Så utrolig vakker plante.

På siste bilde ser dere den andre avokadosteinen jeg har begynt på. Den har så vidt sprukket opp på toppen, men det er fortsatt langt igjen før det kommer noe rot eller spire fra denne. Det er ulempen med å ikke kappe av litt av steinen øverst og nederst. Det vil ta mye lengre tid, men det gjør jo ikke noe. Jeg har jo allerede en avokadoplante som spirer.

Det var altså chili og avokadoplantene mine. Jeg håper dere vil komme tilbake og se hvordan det går med tomat og paprikaplantene mine også. Hvis du ikke vil gå glipp av det så kan du følge facebooksiden til bloggen HER. Det kommer også oppdatering av alle plantene mine hver fredag. Håper du vil følge med på det og masse annet gøy og spennende som skjer på bloggen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg