Villblomster for biene og deg og meg

Villblomster er virkelig så vakkert. Det pynter opp og maler landskapet i flotte farger. Og jeg blir aldri lei av å se på alle de flotte blomstene. Det kommer jo nye blomster hele tiden. Så da er jeg jo selvfølgelig fremme med mobilen og tar masse bilder. For er det noe jeg virkelig syns er moro, så er det å dele alle bildene med dere. Dele den flotte naturens mirakler som er rundt oss overalt. Om du bare har tid til å se nøye etter, så finner du noen veldig vakre skatter i naturen. Bare se så mye vakkert som vokser rundt her.

Kan du gjette hvilken blomst som er min favoritt? Det er egentlig ikke så vanskelig, med tanke på hvor mange bilder det er av hagelupin i forhold til de andre. Dette er jo egentlig ikke en villblomst. Det var folk som plantet disse i hagen, men så har dem spredd seg så mye at det faktisk har blitt et problem. Jeg syns dem er nydelige, men det er faktisk bønder som ikke er så enige fordi dem sprer seg og ødelegger for produksjonen. Men dem er jo så flotte!

Prestekragen er jo også veldig vakker. Det er den blomsten man pleide å plukke og rive av et og et blad og si elsker, elsker ikke. Også skulle man tenke på den man likte, så kom svaret om den personen likte deg eller ikke.

Den siste heter engklokke og den vekket også min oppmerksomhet da jeg gikk ute her. En veldig vakker blomst som virkelig pynter opp når dem er flere. Det er også veldig fint å se at det vokser mange blomster rundt her, for det er mange bier rundt her som trenger disse blomstene. Så blomstene ser ikke bare fine ut for deg og meg, men de er jo også veldig viktige for de små arbeiderne som flyr rundt her. Da er det jo godt at det er såpass mange blomster i området her, som får lov til å stå i fred.

Har du lyst til å se mer blomster, planter og natur? Da burde du følge bloggen på Facebook HER. Det vil bli mange flere flotte bilder både fra hagen og andre steder. I tillegg skjer det mye på Instagram. Vil du følge meg der kan du trykke HER. Da får du se mye annet enn du får se her på bloggen. Så det er mye spennende å følge med på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg