Vil pynte til jul nå

Da var all halloweenpynten pakket ned i bokser. Jeg gikk fra 1 kasse til 2. Så det begynner å bli bedre nå, men jeg kommer nok allikevel til å kjøpe inn mer neste år fordi jeg har fortsatt mye plass som ikke ble pyntet i år. Heldigvis er det et helt år til og før det kommer jo julen. Det eneste problemet jeg har nå er hvordan jeg skal gjøre det med den plassen i boden. Nå står jo alle kassene med julepynt inni boden, men hvis jeg setter inn boksene med halloweenpynt så må jo de flyttes på igjen når jeg skal ut med julepynten.

Akkurat nå står de to boksene med halloweenpynt i stua, men de kan jo ikke stå der for alltid. Så jeg lurer litt på om jeg skal ta ut alle boksene med julepynt og sette det i gangen i mens. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå fordi jeg vet ikke når jeg vil pynte til jul i år. Nå som jeg ser rundt på de nakne benkene og vinduskarmene så skulle jeg gjerne pyntet opp med en gang, men så har jeg også lyst til å vente litt til.

Jeg hører jo flere og flere som allerede har begynt smått med å pynte og henge opp utelyset. Det får meg jo til å klø i fingrene og få lyst til å sette i gang selv, men jeg er veldig usikker. En ting er hvertfall sikkert da og det er at jeg må rydde, tørke støv og støvsuge før jeg kan pynte opp. Så da blir det kanskje å vente noen dager til…?

Noe jeg har gjort er å begynne med å klippe border rundt på alle julekortene. Nå har jeg endelig fått skrivd på den store bunken med kort jeg hadde klipt opp. Så da er det bare å klippe alle sammen og så får jeg kommet i gang med pynting etter det. Jeg må også få kjøpt inn konvolutter til alle disse kortene jeg lager, men det tenkte jeg at jeg kunne gjøre samtidig som jeg skal kjøpe diverse andre ting til jul.

Dagen i dag blir nok mest brukt til å klippe border på kortene og gjøre litt husarbeid. Mulig hele uka går til det samme sånn at jeg får kommet i gang med julepyntingen allerede neste uke. Det er veldig tidlig, men julelysene og alt det der får meg alltid i bedre humør og i disse mørke høstdagene så trengs det litt ekstra lys. I fjor var jeg jo ikke noe senere ute med julepynten så vi får se når alt kommer på plass nå i år.

Når skal du pynte til jul?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg