Vil ha sommer, vil jobbe, vil ikke sitte her!

Jeg føler at dagene går i ett her. Ikke fordi jeg har mye å gjøre, men fordi jeg bare går hjemme og venter på å komme i gang med ting. I går lå jeg og gubben på sofaen og sov, så mye skjer her i huset liksom. Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å holde humlret oppe når man ikke har en jobb å gå til og har fått avslag på behandlingen som legen søkte på. Jeg føler at ting går bakover i stedenfor forover. Alt jeg vil er å få tips og råd om hvordan jeg kan bli bedre og komme meg ut i jobb. Når jeg får brev om at jeg ikke er syk nok så gjør det situasjonen min hundre ganger verre, men jeg vet hvertfall at gubben har funnet en jobb han trives i. Det er god trøst å vite at han har det bra og at økonomien hvertfall går rundt selvom vi ikke kan sløse med penger akkurat. Ikke at sløsing med penger er noe man må, men det gjør jo tiden fremover enda mer vanskelig enn den burde være. Ting må gjøres, men hvor skal man begynne?

Som jeg skulle ønke at det var sommer nå. Vis det hadde vært sommer så ville jeg hvertfall hatt noe annet å gjøre og tenke på. Det blir ikke det samme å ha grønnsaksplanter inne, men det hjelper jo litt. Jeg har jo også tegnet opp en plan på hvordan jeg ønsker å ha det ute i hagen så vi får vel bare gjøre det beste ut av tiden som er nå og vente. Problemet er jo bare det at sommeren kan ikke komme fort nok. Jeg begynner faktisk å lure på om jeg har vinterdepresjon. Jeg føler meg så innestengt og rastløs. Det går jo så klart utover humøret når man har brukt 3/4 av 2018 til blomster, trening og grønnsaker. Så kommer vinteren og alt sier bare stopp. Det er vel bare å vente og se om våren blir noe bedre, da vet jeg hvertfall at det er vinteren som er verst. Vis jeg er like ille til sommeren så blir dette et problem…

Jeg håper, ber, ønsker og tror at 2019 blir et bedre år så vi får se da.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg