Vår: ting jeg gleder meg til

I dette innlegget tenkte jeg å fortelle om de tingene jeg virkelig gleder meg til når våren kommer. For la oss bare innse det. Jeg jeg ganske lei av vinteren. Det er jo ikke så mye jeg kan gjøre om vinteren. Jeg pleide å dra på shopping, kino osv. Nå som det er pandemi så kan jeg jo ikke gjøre noe av det så jeg har jo ikke like mye å gjøre som før. Når man faktisk må tenke og gruble på hva man kan finne på og begynne å bli kreativ med idéer til moro inneaktiviteter så blir jeg ganske fort lei. Altså det er mye jeg KAN gjøre, men noen ganger vil jeg bare ut og det var nøyaktig det jeg gjorde før. Folk kan si hva dem vil, men denne pandemien har endret seg for ALLE. Jeg trodde ikke jeg kom til å merke så stor forskjell, men det har jeg faktisk gjort om vinteren. Så selv oss med kroniske smerter i kroppen og sosial angst/depresjon har det faktisk endret seg for, uansett om man vil innrømme det eller ei. For om vinteren så vil man gjerne dra til varmere strøk, finne på noe koselig med venner osv. Det går ikke nå. Så la oss se hva jeg virkelig gleder meg til når denne snøen har takket for seg.

1 La oss begynne med det åpenbare, som er Turer i skogen. Jeg blåser i om det er gjørmete og fælt. De turene skal jeg på så fort det lar seg gjøre.

2 som tar oss videre til punkt nummer to som er Youtube. Jeg kan endelig starte å lage youtubevideoer. Dere tenker sikkert Hva skal hun bruke youtube til på vinteren da? Og helt ærlig har jeg ikke kommet så langt, men det finner jeg ut av etterhvert. Planen er hvertfall å begynne med youtube så fort snøen har blitt borte.

3 Noe jeg gleder meg veldig til er å kunne ta bilder og plukke Vårblomster fordi dem er så vakre. Hestehov, hvitveis og blåveis er så nydelig. Jeg tror faktisk ikke jeg fant noen blåveis i fjor, men da var jeg heller ikke på en av mine lange gåturer. Så det kan jo faktisk hende at jeg finner noen blåveis i år. Der mamma bor vet jeg hvertfall at de trives veldig godt oppi skogen. De går en sti som jeg pleide å gå hele tiden da jeg bodde hjemme hos mamma. Der var det masse blåveis og hvitveis som jeg alltid plukket til henne, men som alt annet har det ødelagt den flotte naturen der og lagt hus. ÆSJ! Jeg fatter ikke at dem kunne ødelegge den flotte plassen med hus, men det er ikke første gang dem har gjort der borte. Både der det vokste mange fine blomster rett ved huset til mamma, der spøkelseshuset var og der jeg og barndomskompisene mine pleide å leke er nå ødelagt.

4 Også gleder jeg meg veldig til Plantene blir større og våren virkelig setter i gang veksten for fult. Det å kunne sette dem ut, de som skal stå ute gleder jeg meg også til. Jeg er veldig spent på hvordan de vil trives ute osv.

5 Slippe å fryse og kunne gå i de Klærne jeg vil. Kunne bruke outfits jeg liker, uten å måtte gjemme det under en stor genser eller en jakke. Det inkluderer sko også. Jeg er lei av å skli rundt på isen for å hente på posten. Og det at jeg må ta på meg støvler som er veldig slitsomme å knyte og umulig for meg å få av når jeg er sliten. Så jeg gleder meg veldig mye til isen er borte og jeg kan slenge på meg crocs for å gå i postkassen eller ballerinasko for å gå en rundtur. Det er så mye mindre slitsomt. Nå sliter jeg meg jo ut bare ved å ta på meg støvlene. De er superfine og ekstrem gode å ha til lange turer, men nå som kroppen min ikke klarer lange turer så ser jeg ikke helt poenget med disse støvlene. Selvom det er de jeg må ha på meg for å gå noe sted uten å gå på snørra.

6. Jeg gleder meg så utrolig mye til å se en blå himmel og Solen som skinner. Det er så mye tåke og grått vær for tiden at jeg blir helt dårlig. Selvfølgelig bedre å se det enn å se nattehimmelen når jeg ikke klarte å sove om natten, men jeg gleder meg veldig til den klare blå himmelen er tilbake og de små, hvite skyene. Det er veldig vakkert.

7 Ha muligheten til å dra i butikken eller noe annet sted om corona slutter å ødelegge livene våres. For det har jeg ikke hatt mulighet til nå som det er så glatt. Når det er glatt ute så blir jeg anspent og kroppen blir fort sliten. I tillegg er det så kaldt at kroppen stivner og begynner å verke. De to kombinert gir store smerter og jeg kommer meg derfor ikke så langt nå som det er vinter. Så det å ha muligheten til å bli med i butikken eller noe sånt gleder jeg meg veldig mye til.

8. Og sist, men ikke minst gleder jeg meg ekstremt mye til å slippe Smerter og Utmattelse den graden jeg opplever det om vinteren. Det samme gjelder Depresjon som jeg sliter mest med om vinteren. Alt dette blir så mye lettere når varmen kommer så jeg kan nesten ikke vente med å leve igjen.

Ja, det var de tingene jeg gleder meg til å oppleve når våren endelig er her. Nå vil jeg veldig gjerne høre hva du gleder deg mest til når våren kommer. Fortell meg i kommentarfeltet.

Følg gjerne bloggen på facebook HER for ikke å gå glipp av noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg