Vanskeligste timen jeg har hatt

En liten oppdatering på gårsdagen. For da ble det verken baking eller noe annet. Det eneste jeg gjorde i går var å ha psykologtime. Etter det var jeg så sliten at jeg ikke klarte å fungere. Nå skjønner jeg hvorfor magen min var ekstra ille før samtalen. Den viste tydeligvis mer enn meg. Vi skulle begynne med en teknikk for å rote rundt i hvorfor jeg får angst på de rareste stedene. Dette viste jeg jo allerede, men så gikk vi inn på familien min og hva jeg har vært igjennom. Jeg har aldri vært så nære fra å gråte hos psykologen som jeg var i går.

Jo mer jeg river opp i fortiden og veslejenta til tante så føler jeg meg verre hver gang. Det å holde tilbake tårer og i tillegg ha angst som spenner hele kroppen er veldig slitsomt. Så jeg var ikke langt fra å sovne på sofaen i går. For jo mer vi graver i barndommen min, jo mer innser jeg hvor vanskelig den var. Å bli dratt tilbake til mobbing på skolen, redsel på skoleveien og krangling hjemme er ikke lett.

Mange skulle ønske dem var barn igjen og at ting var så mye enklere før. Vel, jeg skulle ønske barndommen min aldri skjedde fordi det var så mye som ikke var okay. Ja, det er mye ved voksenlivet som er vanskelig, men jeg tar gjerne de plagene og oppgavene fremfor hva jeg gikk igjennom. Og det verste er at man glemmer hvor mye elendighet man faktisk har opplevd. Så når dette da blir dratt frem så er det som om det skjer igjen.

Psykologtimen var derfor ekstra tung i går og jeg tviler på at det blir noe bedre neste uke. I det minste får jeg hjelp og lærer en metode jeg kan jobbe med når jeg ikke har psykologtime. For meg er det så viktig å ha noe og jobbe med i tillegg. Jeg vil jo bare bli frisk og jeg blir jo ikke det kun ved å ha disse timene en gang i uka. Hadde det vært så lett så hadde jo ingen mennesker slitt med psyken. Han sier det kan ta flere år å bli frisk, men med denne metoden så er det hvertfall håp. Så jeg kommer til å bruke en del tid til å prøve og mestre denne teknikken, men det vil ta tid. Den er veldig komplisert, men også effektiv om man mestrer den.

Så det var altså gårsdagens psykologtime. Jeg vet ikke om det skjer noe særlig spennende i dag, men vi skal få handlet inn en god del til førjulstiden i helgen og da blir det mye til baking også. Noe som betyr at jeg får mer smør. For noe er jeg jo tom og kan faktisk ikke bake. Ikke at det er et så stort problem. Nå har jeg faktisk oppskrifter til bloggen helt frem til neste måned. Så det er ikke akkurat noe hastverk med å måtte bake noe mer. Det er bare så gøy at jeg vil bake hele tiden. For når juleforberedelsene starter så blir bakelysten min firedoblet. Noe som ikke alltid er en god ting for i fjor hadde vi så mange julekaker at vi ikke fikk spist opp alle, men i år har jeg funnet mange oppskrifter som passer perfekt til å fryses. Det vil si at vi slipper å måtte kaste noe. Så da er det egentlig bare for meg å bake til frysern er full.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Hvor bra at man får nøstet opp ting som skjedde da du var mindre. Sliter man med psyken er det godt og få hjelp av psykolog. Jeg skal bare sette deig til pepperkaker, og kjevle den deigen gjør mannen. De kakene står helt fint fram til påske. Blir nok krumkaker også. Selv spiser jeg lite kaker, men det jeg lager er Troika sjokolade. Lagde i fjor, en del arbeid men det er verdt strevet fordi det smaker så godt! Lykke til med behandlingstimene og bakingen.

      1. Så absolutt. Håper bare det hjelper på hverdagen. For selv en tur i butikken er krevende.

        Åh så gøy. Lagde troika et år, men det ble med det. Spiste litt for mye hehe.

        Tusen takk ❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg