Vaniljekremen i boks

Bunnen til morgendagens kake er ferdig og nå er også vaniljekremen kokt opp. Oppskrift på alt dette kommer etterhvert, først må jeg sette sammen hele kaken og få tatt bilder. Siden det ikke skjer før i morgen så er det heller ikke noe hastverk med å få ut oppskriften. Jeg har noen andre oppskrifter som står på vent før denne, men oppskrift vil komme, både på bunnen og vaniljekremen. Ja, og så klart hvordan jeg har satt sammen kaken. Det går jo uansett an å lage vaniljekremen til andre ting om du ikke ønsker å lage pavlova, men mer om dette litt senere.

Vaniljekremen er, som dere ser på bildet over ferdig lagd. Jeg har lagt plastfolie over sånn at jeg ikke får en sånn ekkel hinne på toppen. Også lar jeg den bare avkjøle seg på benken en stund, før den går i kjøleskapet til i morgen. Da tenker jeg at jeg bare putter den i en sprøytepose med en gang sånn at den er klar til i morgen. En ting mindre å tenke på når kaken skal monteres.

Så mens den kjøler seg ned tenkte jeg egentlig bare å slappe av. I løpet av dagen skal jeg prøve å finne et antrekk for morgendagen. Det er jo alltid gøy å finne noe man skal ha på seg for å pynte seg. Jeg pleier hvertfall å prøve minst 3-4 plagg før jeg enten gir opp eller finner noe jeg liker. Sa jeg gøy? Jeg mente et mareritt. Heldigvis skal vi ikke noe sted så jeg kan egentlig ha på meg akkurat det jeg vil. Og for meg er bunad/festdrakt et stort nei. De er nydelige på andre, men jeg klarer bare ikke føle meg pen i det selv. Så da blir det vel en av de 100 kjolene eller skjørtene i skuffen.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg