været stopper ikke meg

En ny dag er her. Den er litt grå og trist, men jeg har bestemt meg for å komme meg ut uansett. For i går ble jeg ganske sliten og lei av å sitte inne. På kvelden hadde jeg bare lyst til å gå en lang tur, men jeg går aldri på kvelden. Så da får jeg heller ta med paraplyen og gjøre det beste ut av denne turen. Hva så om det begynner å regne? Det finnes ikke noe dårlig vær, bare dårlig klær. Og jeg klarer virkelig ikke å vente helt til det blir bedre vær. Da kan jeg heller ta en ekstra tur når været blir bedre. Akkurat i dag trenger jeg å komme meg ut og lufte hodet litt.

Så det er altså hva som skjer i dag. Hvor lang turen blir vet jeg ikke, men jeg skal hvertfall prøve å få filmet til youtube enten det regner eller ikke. Det ser ut som det kan regne når som helst nå faktisk, men hvis litt regn skal stoppe meg så får jeg aldri kommet meg ut. Det er jo ikke så vanskelig å bære en paraply akkurat, så dette går nok helt fint. Dessuten er det mange steder jeg kan gå som verken blir sølete eller vanskelig å gå. Så da er det vel bare en ting å gjøre og det er å pakke sekken for nye eventyr.

I dag er samboeren min så snill at han skal kjøre meg opp i skogen. Det ville vært litt vanskeligere å tatt en sånn lang tur i skogen om jeg ikke hadde blitt kjørt opp. For det er en del steder jeg ikke kan går om det begynner å regne. Dessuten har det allerede regnet og det er nok ganske vått i bakken allerede. Så da er det fint med en snill samboer som kan kjære. Det har virkelig vært utrolig godt å få bil og komme seg litt mer rundt generelt. Og i dag går turen opp i skogen. Jeg får nok ikke tatt den turen som jeg hadde håpet på, men jeg skal hvertfall gå langt og bare nyte stillheten i skogen. For nå kjenner jeg at det er alt for lenge siden sist. Når sommeren kommer så må jeg bare komme meg ut og det har ikke vært så mye av enda, men det blir nok mer og mer fremover om jeg kjenner meg seg rett. Jeg tar hver en ledig tid når kroppen min orker, til å gå turer i skogen.

Men ja, tur i skogen. Da får jeg pakke sekken og gjøre det jeg skal også blogger jeg mer når jeg er hjemme igjen. Og husk at hvis du vil gå tur, ikke la været stoppe deg. Bare kle deg etter været og nyt en tur ut enten det regner eller solen skinner. Hvorfor vente på fint vær hvis du vil ut nå?

Følg meg her:

Facebook Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det er slik det skal være. Kle på deg og blås i været. Tror man tjener psykisk på det. Samboeren din kunne jo ha vært med deg en tur i skogen. Vandrer du alltid alene i skogen? Tar en tur ut selv nå, ikke så langt som tenkt. Ha en fin dag.

      1. Jeg elsker å gå alene. Slipper å tenke på tempoet som andre vil følge. Og han er ikke veldig glad i å bare gå tur uten å faktisk komme til et spesielt sted. Han liker at det skjer noe hele tiden. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg