Uventede gaver på døra

Jeg gikk å la meg ganske sent eller egentlig tidlig på morgenen. Så jeg har sovet i noen timer nå. Plutselig blir jeg vekket av at noen ringer på døra. Samboeren min lukke opp som vanlig og der er det en mann som spørr om det er her jeg bor. Etter det får jeg ikke med meg så mye. Hjernen min tenker bare at det sikkert er en av pakkene jeg har bestilt. Etter en stund kommer samboeren min inn med en pakke fra Plantasjen og jeg tror ikke jeg kunne sett mer forvirret ut. Da forteller han at det var en i nabolaget som hadde blitt så glad for å få julekort så han ville gi noe tilbake. Jeg ble helt sjokkert og utrolig glad for at de hadde lyst til å gi oss blomster. Som jeg har nevnt tidligere så har jeg ikke forventet noe tilbake, men det har jeg jaggu fått.

Så her sitter jeg altså med en nydelig bukett fra noen herlige, nyinnflyttede mennesker. En stor takk til dem som lyser opp dagen min med blomster. De kunne ikke valgt en mer passende gave å gi hvertfall. Jeg føler allikevel at det er alt for mye å gi tilbake, men det viser jo hvor utrolig mye det betyr å spre litt glede. Man vet aldri hvem som trenger det mest eller setter mest pris på det, men man vet hvertfall at det vil glede mange mennesker.

Seriøst, jeg har virkelig ikke ord akkurat nå. Jeg er helt sjokkert over at noen kan være så snille. Det er det uventede som gleder mest, det er helt sikkert. Den gleden man gir kommer definitivt tilbake. Hvis ikke disse blomstene, kort og meldinger er bevis nok på det så vet ikke jeg. Når man gjør noe snilt og koselig for andre så får man alltid noe fint tilbake. Enten det er et takk og et smil eller det er en melding på facebook, julekort i posten og blomster på døra. Wow! Nei, jeg kommer virkelig ikke over hvor snille mennesker har vært tilbake.

Og når vi først er inne på det med å få noe tilbake etter å ha gitt ut mange julekort så kan jeg jo også fortelle om julekortet som lå i postkassen i går. Der stod det:

Til Cathrine

Tusen takk for kortet.

Vi syns at kortet ditt var veldig fint.

Vi har aldri fått et julekort som dette så det var veldig gøy!

Håper at du har hatt en fin jul og vi ønsker deg et godt nyttår.

Hilsen ****** og resten av familien.

Når jeg leste dette så ble jeg veldig glad. Det å få slike tilbakemeldinger er veldig koselig så det blir virkelig satt pris på. En stor takk til alle de som har sendt med julekort, meldinger på facebook og nå blomster på døra. Jeg ville glede noen i julen, men dere har gitt så mye mer tilbake og jeg sitter her med så mye glede av all den takknemligheten. For meg har alle meldinger og kort betydd så utrolig mye. Når jeg har kjempet som verst så har slike ting lyst opp dagen min, men å få blomster på døra på denne tiden har betydd alt. Om vedkommende bare hadde vist hvor mye glede han har brakt til meg i dag. Det lettet et tungt hjerte for å si det sånn. Ikke blomstene i seg selv, men at mitt julekort skapte glede. Så mye glede at de ville gi noe tilbake. Det betyr alt for meg og særlig nå i denne tunge tiden.

Slik er altså dagen min, fylt med glede og litt i sjokk av hvor snille mennesker kan være. Jeg har bare lyst til å takke alle sammen og gi dem en stor klem for å ha gitt meg så mye glede tilbake.

Følg bloggen på facebook HER om du vil se mer fra bloggen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg