Utseende, silikon, botox, selvbilde

Det er så mange forbilder der ute som endrer på utseende, er veltrente, tynne og bruker masse sminke. Ja, det skal de så klart få lov til. Jeg har ingenting negativt å si på hva de gjør. Om dem er missfornøyd med kroppen sin så skal de få gjøre akkurat som de vil, men er det da et godt forbilde? Hva sier disse forbildene til unge jenter og gutter? Altså, når du er et forbilde og har gjort noe med kroppen så hjelper det fint lite å si til andre at de ikke burde gjøre det samme. Handling påvirker mennesker mer enn ord. Når du står på en scene eller foran et kamera med silkon eller botox og masse sminke kan du ikke fortelle følgerene dine at de ikke skal gjøre det. Presset er skyhøyt når det kommer til utseende og det overfladiske har nå blitt et symbol på skjønnhet. Vi lever i denne verdenen og slik har det faktisk blitt. Man kan ikke nekte for at ting er ganske forskjellig fra før, men vi kan heller ikke stå å snakke om at vi ikke vil at unge mennesker skal gå samme veien. Jeg syns det blir feil å si til andre ungdommer at silkon ikke vil endre livet ditt når du står med store silikonpupper selv. Vel, da burde du kanskje ha tenkt på det litt før da. Jeg ser på bloggere, youtubere og instabilder der folk ønsker å vise seg fra sin aller beste side. Jeg skjønner jo det at utseendet betyr veldig mye vis man skal nå igjennom og leve av dette, men det burde ikke være sånn. Vi sitter som unge og har et så stort ønske om å se ut som modeller hele gjengen og dette blir jo til slutt uoppnåelig. Vi leter etter de perfekte sminketipsene, slanketipsene og til slutt vil vi fikse på både det ene og det andre for å se ut som våre forbilder.

Jeg blogger ikke for å komme på toppen, men fordi jeg har så mange tanker som dette her som jeg ønsker å dele med dere. Jeg er ei helt normal jente med litt for mye fett på kroppen, flisete hårtupper og ikke perfekte negler. Jeg har smale lepper, ugjevne øyebryn og potetnese. Vet dere hva jeg ikke har? Et ønske om å forandre på alt dette. Jeg føler meg perfekt akkurat som jeg er og jeg elsker å være meg på så mange måter. Vi har alle issues som vi lever med, men jeg kunne aldri tenkt meg å være noen andre enn den jeg er. Jeg har en samboer som elsker meg for den jeg er. Hvorfor skulle jeg ønske å endre på noe som han elsker? Jeg skulle så klart ønske at det var flere som tenkte litt mer sånn som meg. Vi er født som vi er og vi burde være fornøyde med det. Om man ikke elsker seg selv nå så hjelper det fint lite å fikse på noe. Hva hjrlper egentlig silikon og botox om selvbildet er knust? Mitt viktigste råd til alle der ute er å jobbe med seg selv og godta at man er den man er. Det finnes bare en av deg så hvorfor være en sau når du kan være en enhjørning? 

Jeg er ikke perfekt, men jeg trenger verken silikon, botox, sminke eller noe annet for å føle meg pen. Ja, jeg har dobbelthake, store lår og store overarmer. Hva så? Jeg behandler hvertfall de rundt meg bra og jeg er glad for alt jeg har. Vi har alle bagasje, vi har alle våre problemer, vi sliter alle med et eller annet. Men hver så snill og ikke la utseende være en av dem! Ikke gå rundt og tro at du må endre noe ved deg selv for å føle deg bra! Jeg har ikke endre på noe ved meg selv og jeg liker den jeg er.

Om du har noen spørsmål eller trenger råd så er det bare å ta kontakt med meg her på bloggen, på facebook eller instagram.

Facebook: https://m.facebook.com/cathrineruthblogg/?ref=bookmarks

Instagram: https://www.instagram.com/cleo_kaoh/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg