Utseende og vekt

Selvom jeg har vært veldig sliten så har denne dagen vært utrolig koselig. Jeg og samboeren min har spilt brettspill igjen. Jeg har det like gøy hver gang. Og denne gangen vant samboeren min overlegent. Det som er så gøy med brettspill er at vi får brukt tid sammen til noe som er moro. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det er brettspill, film eller en tur. Tiden sammen med han er helt fantastisk uansett. Han får meg til å smile og jeg har det så utrolig bra når jeg er med han.

Men nå blir det ikke mer brettspill i dag. Jeg tenker at jeg skal slappe av litt mer før det blir middag. Kanskje se litt på tv, lese litt i boka mi og bare ta det helt med ro. I morgen har jeg lyst til å være såpass i form til at jeg kan gå en lang tur på morgenen. Forhåpentligvis sammen med samboeren min. I løpet av dagen må vi også ned på butikken så jeg kan få hentet en pakke. Jeg fikk ikke hentet den i går og i dag orker jeg rett og slett ikke. Den må hvertfall hentes før vi dra. Det som ligger der er en kjole, badetøy og en kimono jeg tenker jeg skal bruke når jeg skal på stranda. Det blir spennende å se om alt passer, men jeg kommer ikke til å legge ut bilder av meg i bikini. Jeg håper jeg en dag er komfortabel nok i en bikini en dag at slike ting ikke bryr meg, men det er noe jeg er nødt til å jobbe med. For er det noe jeg vet så er det at jeg aldri kommer til å ha en kropp som en modell eller en flat mage. Jeg har mine feil og det er noe jeg jobber med hver dag slik at jeg skal bli glad i hele meg og slutte å tenke på vekt.

Hele livet har jeg hørt at jeg er feit og at jeg har gått opp i vekt. Dette har vært et så stort problem for meg og jeg blir alltid like lei meg hver gang jeg hører “nå har du lagt på deg”. Jeg vet at vekta og kroppen min forandrer seg hele tiden. Det går opp og ned som en yo-yo, men jeg kan ikke noe for det. Hvis jeg tenker for mye på vekta mi så blir jeg fysisk og psykisk dårlig. Tenker jeg ikke så mye på vekta så flyr jeg opp. Kroppen min har masse strekkmerker, magen henger. Ja, jeg hater kroppen min. Jeg har alltid hatet kroppen min, men det er noe jeg har lyst til å endre. Nå har jeg begynte å se meg selv i speilet og smile. For å hjelpe meg selv til å bli glad i kroppen min så prøver jeg å finne det positive med den. Når jeg står foran speilet ser jeg på meg selv og tenker på alt det som er bra. Jeg har et pent ansikt, fin rompe og jeg liker håret mitt. Smilet mitt er også veldig fint. Jeg liker ikke overarmene mine, men resten av armene er greit. Jeg liker ikke lårene mine, men leggene og føttene er ok. Pumpene er helt ok. Resten vil jeg helst ikke se på. Så da har jeg mye å være fornøyd med og like mye å jobbe med.

Når jeg sier at jeg må jobbe med kroppen min så mener jeg ikke at jeg må bli tynnere, penere og alt det der. Det jeg mener er at jeg må lære meg å godta og like den jeg er. Jeg må lære meg at jeg ikke trenger å være tynn eller se ut som noen andre. Jeg er meg og jeg er bra nok akkurat som jeg er. Kurver og alt. Det er det jeg må lære meg å elske. Jeg prøver og prøver, men jeg har ennå en lang vei å gå. Jeg vet allikevel at en dag skal jeg klare det fordi jeg har satt meg et mål.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg