Utsatt telefonsamtalen

Da tikket det jo selvfølgelig inn en melding fra min saksbehandler om at timen min måtte flyttes. Ja, det går helt fint. Det er jo ikke sånn at jeg satt her med vondt i magen og ventet til siste sekund for at hun skulle ringe. Vent, det var nøyaktig det som skjedde. Jeg skulle ha samtale kl. 10:00 og hun sender meg melding ett minutt over. Så da er det bare å vente et par timer til før man kan få dette overstått.

Jeg blir bare så oppgitt fordi det er så typisk at sånne ting skjer med meg. Det å vente på at NAV skal ringe meg er tortur i seg selv. Å måtte utsette møtet ødelegger hele dagen. Jeg kjenner allerede at energien min er brukt opp. Nå vil jeg bare sove og slappe av, men det klarer jeg jo ikke nå. Hadde den meldingen kommet 30 minutter før så hadde det ikke vært noe problem, men nå har jeg brukt så mye krefter allerede.

Når jeg vet jeg må på et møte, legetime, ta telefonen osv. Så er det alltid det samme som skjer.

1. Jeg begynner å tenke på det dagen før.

2. Jeg har problemer med å sove.

3. Når jeg våkner stikker det i magen og jeg begynner å bli nervøs.

4. 30-60 minutter før avtalen er så blir jeg uvel. Det knyter seg i magen og jeg blir kvalm/dårlig i magen. Jeg spenner hele kroppen og klarer ikke slappe av.

5. Når jeg blir ropt inn/det ringer så får jeg et stikk av panikkfølelse igjennom hele kroppen. Håndflatene er svette og hjertet banker fort og hardt.

Det er først når jeg har kommet meg i gang med samtalen at ting begynner å roe seg litt. Jeg sitter allikevel med angstfølelsen hele tiden og skuldrene senkes kun når jeg er blitt ferdig. Så da er det ikke rart at jeg ikke har noe krefter igjen i kroppen når jeg har vært igjennom alt dette. Nå blir det jo nesten som å ha 2 telefonsamtaler på en dag og det var nøyaktig dette jeg prøvde å unngå da jeg ønsket å ha time i dag i stedenfor torsdag forrige uke.

Det føles ganske kjipt og jeg vet ikke hva jeg kommer til å orke resten av dagen. Kanskje jeg bare må sove ut dagen. Vanskelig å si. En ting vet jeg og det er at jeg skal prøve å slappe av frem til telefonen ringer. Nå verker det i hele kroppen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg