Utmattelse og mosjon

Nå har jeg fått slappet av og sovet en god del. Jeg føler meg mye bedre enn jeg gjorde i går. Allikevel kan det være greit å ta det litt rolig i dag også. Så det jeg har gjort i dag er å lage middag også satt jeg og samboeren min å så på nye episoder av Rick & Morty.

Det eneste jeg tenker at jeg må gjøre er å få madrassen på plass der sofaen stod og sette bordet tilbake. Forhåpentligvis får jeg også gått en tur i løpet av kvelden. Ellers blir det en veldig stille og rolig dag.

I morgen derimot har jeg lyst til å få gjort en del husarbeid så jeg får bare krysse fingrene og håpe at kroppen er helt uthvilt til da. Jeg tenker jeg skal prøve så godt jeg kan å få gått tur hver dag og pushe meg enda mer enn jeg har gjort. Jeg vil prøve å få gått litt lengre turer så kanskje kroppen min klarer å holde disse smertene i sjakk. Dem sier at det hjelper å gå turer og trene jevnlig hvis man har fibro. Vi får se om 1 tur om dagen vil gjøre ting bedre for meg. Uansett har alle godt av å bevege på seg.

Sånn er det altså dagene fremover ser ut. Mye gåturer, prøve å få gjort hjemme og se hvordan det går. Kanskje jeg får bedre døgnrytme etterhvert også hvis jeg bruker kroppen litt hver dag i stedenfor mye en liten periode også er jeg helt utslitt og ikke orker noe på flere dager.

Det har gått ganske mange år siden jeg først kjente at det var noe galt med kroppen min og jeg slet mer enn andre. Faktisk har jeg hatt det sånn helt tilbake til når jeg gikk på skolen. Jeg ante ikke hva det var, men jeg orket bare ikke så mye som de andre i klassen. Derfor ble jeg kalt lat og folk ble sinte når jeg måtte sette meg ned og ikke klarte å gjøre det jeg ble bedt om på f.eks kjøkkenet på videregående. Så ja, dette har vært et problem i en lang tid nå. Jeg håper at litt aktivitet og husarbeid vil holde det i sjakk fordi nå har jeg vært mye sliten og hatt mye verkinger i kroppen i det siste. Tiden får vise.

4 kommentarer
    1. Hei. Kjenner folk med fibromyalgi, eneste som hjelper er gåturer.Du får holde ut og prøve å gå en tur hver dag, uansett om det er vondt, så skal du se det blir bedre etter hvert og du klarer å gå lengre turer. Heier på deg, dette klarer du 👍👍

    2. Hei Cathrine,det kan jeg svare på,det hjelper utrolig godt jeg har hat fybro..siden jeg var i begynnelsen av 20 åra.Det å gå er noe av det beste du kan gjøre,ikke tenk tanken en gang dagen føre om jeg orker.Sett det på dagsorden din kl. da skal jeg ut å gå samme om du ikke har sovi,for vi med fybro sliter med søvn.Lurt å legge seg til samme tid hver kveld og har du ikke sovnet innen en 1/2 time så stå opp igjen.Gå så å legg deg igjen etter å ha hvert oppe en stund.IKKE SE TV,DATA det blir du bare mere oppspilt av.Prøv det her en ukes tid drikk gjerne en kopp med varm melk og honning etter du har fått i deg den legg deg ned med en gang.Det beste er om du drikker den på sengekanten.Skal du takle fybroen må du ikke hele tiden legge så veldig vekt på om jeg klarer,eller jeg har ikke sovet gå tur jenta mi det hjelper,om beina er som spagetti ta små skritt i førsten kroppen blir bare bedre å bedre etter hvert.Jeg lover deg du kommer til å merke forskjell,mere glad bedre humør lettere å takle følelser.LYKKE TIL CATHRINE❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg