Utfordret angsten

I går ble det ikke så mye blogging, så jeg tenkte at det kunne bli en liten oppdatering på gårsdagen nå. For det skjedde jo litt i går. Dere har jo allerede fått sett at jeg fikk nye frøposer i går. Så la oss snakke litt om resten av dagen. Vi kan jo starte med at jeg lagde middag. Og det må jeg bare si at helt vanlig middag smaker så mye bedre nå. Det har med andre ord blitt alt for mye fastfood. Så nå har vi kuttet ut det for resten av måneden og kanskje for hele juli også. Vi får se, men ingen av oss har egentlig lyst på det nå. Som egentlig bare er positivt. Det gjør jo at vi kan bruke pengene på andre ting.

Og det får oss videre i oppdateringen av gårsdagen. For både jeg og samboeren hadde fått inn litt ekstra penger denne måneden. Så vi tok oss en tur tilbake til Jessheim og dro på shopping. Der fikk han kjøpt noe han hadde veldig lyst på og vi fikk oss en ny støvsuger. Tro meg når jeg sier at det var på tide. Det ser seriøst ut som den andre har blitt spist på av en bjørn. Den faller bokstavelig talt fra hverandre. Så da var det på tide med en ny og det har vi nå. Så utrolig godt å få byttet ut gammelt søppel med noe nytt som fungerer. Nå kommer det til å bli mye enklere å støvsuge.

I tillegg til dette fikk jeg virkelig testet ut psyken ved å gå inn på Normal alene. For vi prøvde å gå på Power sammen, men magen min lagde så mye problemer. Så jeg bestemte meg for å kjøpe noen småting på Normal for meg selv, mens han var på Power og fant det han trengte. Jeg kan vel egentlig si at jeg hadde et eneste stort angstanfall eller hva jeg nå skal kalle det, men det var 2 øyeblikk som var verre enn de andre. Det ene var når jeg prøvde å komme meg forbi 2 som stod og blokkerte hele veien. Når jeg slapp forbi og dem så meg, begynte hjertet mitt å slå hardt og fort. Så da kjappet jeg meg å finne det jeg skulle ha, men der inne er det jo som en labyrint og det er veldig trangt. Derfor måtte jeg først forbi 1 person til og da fikk jeg litt panikk, men jeg kom meg også forbi denne personen. Rett før jeg kom til kassen så vrengte magen seg og jeg var sikker på at jeg kom til å kaste opp. Heldigvis klarte jeg meg igjennom hele butikken, men hele kroppen min skalv og jeg følte meg like dum som alltid. Allikevel stod jeg i det og kjempet i mot angsten. Og det gikk jo bra, det gjør det jo alltid. Så det er jo egentlig ikke noe å være redd for. Man bare føler det er skummelt og den røde lampen i hodet står konstant på. Da er det viktig å beholde roen. Det jeg gjorde for å holde meg rolig var å puste dypt og rolig igjennom hele butikken.

Vi dro videre til MENY på Kløfta og fikk kjøpt en del til baking, frukt og pålegg. Ikke noe spennende egentlig, men det var tilbud på moreller og det er det beste jeg vet nå på sommeren. Mye bedre å spise det enn å kjøpe masse godteri. Og når vi først er inne på godteri så klarte jeg å motstå alt av godteri på Normal også. Jeg hadde veldig lyst og hodet mitt sa Det blir jo en belønning for at du klarte å gå igjennom butikken her alene, men så ristet jeg på hodet og svarte meg selv (ja, jeg hadde en samtale med meg selv inni hodet mitt) Nei, belønningen vil være å komme ut fra denne butikken uten å kjøpe noe godteri. Og så gikk jeg og betalte for tannkrem, liten boks med nutella og gnagsårplaster. For de som kjenner meg og har shoppet med meg før, vet at det krevde mye styrke å ikke kjøpe med noe godt. Så jeg vil si at jeg har kommet et steg nærmere og ikke være avhengig av sukker.

Når vi hadde kommet hjem igjen så ryddet jeg inn varene og la meg på sofaen. Der lå jeg å spiste moreller og så på Gotham. Det stemmer, jeg har begynt å se en ny serie. For Winx var bare noen få episoder og så må jeg vente på neste sesong. Gotham derimot har flere sesonger og det er ganske spennende, så det blir gøy å følge med på fremover. Og det er derfor jeg ikke blogget noe mer når jeg kom hjem. Jeg var rett og slett for sliten til å gjøre noe som helst. Nå som jeg har fått hvilt ut og sovet masse, er jeg klar for en ny dag.

Følg meg her:

Youtube Instagram Facebook(bloggen)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg