Uten strøm

Ja, dere leste riktig. I dag er vi og mange andre uten strøm. Jeg aner ikke hvorfor eller for hvor lenge, men det er ganske mørkt her hvertfall. Og siden vi ikke har et vindu på badet så er det ganske mørkt å gå på do. Da er det bra mobilen har lommelykt. Det er i noen tilfeller jeg er veldig glad for at det finnes lommelykt på mobil, men jeg trodde ikke at dette ville være en av den. Det er veldig greit når man skal inn i boden eller gå hjem sent på kvelden.

Jeg håper virkelig ikke vi er uten strøm for lenge. Vi har jo masse i kjøleskapet og frysern. Kjedelig om maten skulle bli ødelagt. Vi får vel bare la være å lukke opp kjøleskapet og håpe at strømmen kommer tilbake om ikke så alt for lenge.

Det er så mye galt med strømmen rundt her. Jeg skjønner ikke hvordan dem klarer det. Aldri har jeg opplevd så mye strømbrudd som etter at jeg flyttet hit. Det er første gangen i år, men i fjor var det flere ganger siden august. Jeg skjønner at tekniske ting kan skje, men så ofte da.

Heldigvis for meg så hadde vi en powerbank. Jeg var nesten tom for strøm på mobilen og når man skal til psykologen så er det jo greit å kunne ha strøm på mobilen. Forrige gang jeg tok bussen dit så fungerte ikke skjermen så jeg måtte bruke mobilen til å finne ut når og hvor jeg skulle av. Enda en grunn til at jeg er veldig glad for at jeg har mobilen min.

Uten strøm i leiligheten så er det ikke veldig mye å finne på. Også blir det ikke mye til frokost heller siden rundstykkene mine må varmes i ovnen. Litt vanskelig å gjøre det uten strøm. Så i dag får jeg vel bare vente med å spise til jeg kommer til butikken. Litt kjipt å måtte bruke penger på frokost når jeg har mat hjemme, men sånn går det når man har et strømbrudd.

Jeg håper de får fikset det snart. Frem til da ligger jeg på sofaen og venter på å gå til bussen. Jeg våknet alt for tidlig i dag og sovnet alt for sent i går, så dette kan bli en interessant dag. Jeg vet hvertfall hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem. SOOOVE!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg