Urtehagen min

Som jeg lovet dere, kommer det nå en liten oppdatering på hvordan det går med alle urtene jeg sådde for ikke så veldig lenge siden. De begynte å spire ganske fort egentlig, men ikke alle er like raske. La oss ta en titt på alle de spennende urtene jeg har sådd.

6 potter står i en plastkasse. Jeg tenker at jeg lar dem stå der frem til de skal ut. For den hylla jeg skal bruke til urtehagen min, blir brukt til andre planter for øyeblikket. Og det ser ut som dem trives veldig godt, så hvorfor flytte dem?

Som dere kan se så er det en del som har begynt å spire, men jeg venter fortsatt på at bladpersille og mynte skal vokse. Oregano er heller ikke helt oppe av jorden, men det er ikke lenge igjen nå.

Jeg har jo også 3 potter i hylla som jeg skal bruke til urter. Her har det også skjedd ting. Særlig der jeg sådde dill. Dem har jo virkelig blitt lange på denne korte tiden.

Det er vanskelig å se på bildet, men gressløken er også i ferd med å spire. Som betyr at det kun er kruspersille som er litt tregere. Persille generelt trenger vist litt mer tid enn de andre urtefrøene, men det gjør jo ingenting. Vi har masse tid.

Dette er ikke alle urteplantene jeg skal ha, men jeg trengte noe å så frøene oppi. Jeg var nede hos mamma og fikk hentet den ene potta jeg skal bruke til grønnkål. Da tok jeg også med noen andre potter og kasser, så nå kan jeg få sådd resten. Det vil komme en oppdatering på det så fort jeg har fått frøene i jord. Hvis du ikke vil gå glipp av grønnsakplanter og urtehagen sine oppdateringer burde du følge bloggen på Facebook. Bare klikk HER og bli medlem i gruppa du også. Det vil også komme mange gode oppskrifter etterhvert, der jeg bruker urter og grønnsaker fra hagen. Så det er mye å se frem til for deg som liker den slags.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg