Unødvendig kommentarer

Jeg kommer til å ligge her resten av dagen. Kroppen er ikke i form til å gjøre noe annet akkurat nå. Det betyr at jeg ikke kommer til å ha noe å skrive om fra dagen, men det betyr jo ikke at jeg trenger å la være å blogge. Faktisk har jeg ganske mye å blogge om. Mine tanker, meninger og ønsker. Så hva er det egentlig jeg tenker på for tiden?

Vel, først av alt så fatter jeg ikke hvorfor folk er nødt til å skrive negative kommentarer til andre som ikke har noe med saken å gjøre. Når jeg får teite kommentarer så bare rister jeg på hodet fordi det henger ikke på greip. Når får ikke jeg så mange av dem, men det finnes jo flere enn meg her i verden. Det er så mye stygge kommentarer fra folk i alle aldre. Jeg fatter ikke at noen kan få se til å si så mye stygt. At dem faktisk vil at slikt skal ligge ute så alle kan lese det. For meg er det helt ubegripelig. Hvorfor sier disse menneskene så mye stygt til folk de ikke engang kjenner? Hva får dem til å bli fylt med så mye spydigheter, ondskap og kvalme? Det er virkelig noe jeg lurer på. Faktisk har jeg lurt på det ganske lenge. Jeg ville aldri sagt slike ting til andre, aldri slengt ut negative kommentarer til eller om noen. Helt ærlig hadde jeg blitt fylt med skam og vært så flau over egen oppførsel at jeg hadde slettet alt av sosiale medier og stengt meg inne. Så grusomme er noen av kommentarene jeg selv har lest i kommentarfelt på facebook. Kan ikke folk la være å skrive masse dritt til andre? Har du ikke noe pent å si så ikke si noe. Hold spydighetene for deg selv.

Jeg har sett voksne mennesker som skriver på innlegg som f.eks spørr om det går an å lage kake uten egg og melk. Da kan det stå ting som er du helt dum eller? Dette er jo et helt vanlig spørsmål, noe folk lurer på og vil ha svar på. Ikke alle vet det. Vi er bare mennesker og vi vet ikke alt mulig alle sammen. Så hvorfor kan ikke folk la andre være i fred om dem ikke vil svare på det som blir spurt? Det samme gjelder de som skriver du er så stygg på et innlegg om en bok. Bare fordi personen har brukt et bilde av seg selv som holder den boka. Er virkelig noen mennesker så ødelagt inni, med så mye selvhat at de må angripe andre på nettet? Eller har de ikke noe å gjøre, ingen å være med så de sitter hjemme og skriver disse kommentarene? Helt ærlig lurer jeg på hva som får en person til å si så mye stygt på nettet til mennesker de ikke kjenner.

Skal du skrive en kommentar så hold deg til temaet, ikke prøv å lek kul, har du ikke noe pent å si så kan du scrolle videre. Ja, det går faktisk an å ikke skrive noe. Det er et valg man tar, et litt mer voksent valg enn å slenge ut med tåpelige fornærmelser. Se deg selv i speilet, tenk over om de tingene du vil skrive vil såre andre. Hvis ja, så ikke skriv dem. Hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå? Det er jo så enkelt.

Tenk om vi kunne sluttet å brydd oss med hvordan andre ser ut og hva andre gjør og heller brydd oss om dem i stedenfor. Da ville verden vært et mye bedre sted. For vi lager drama og sårer mennesker unødvendig ved å spre negativitet. Det er hvertfall ikke en slik person jeg har lyst til å være. Jeg unngår alltid krangling, diskusjoner og spydigheter. Jeg svarer aldri på stygge kommentarer på bloggen eller facebook. Alt jeg ønsker er å spre godhet og kjærlighet til mennesker jeg bryr meg om. Sånn kan vi unngå at andre blir såret. For er det noe jeg ikke vil så er det å bruke mine ord, min stemme og min tid på å såre andre.

Tenker du over hvordan andre vil reagere på den kommentaren du poster? Tenker du før du skriver/snakker? 

2 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig med deg i dette. Enormt leit at noen bare føler de må tråkke andre ned.
      Det er jo noe som heter at man må behandle andre som man ønsker å selv bli behandlet. Så da må man jo virkelig begynne å lure litt på enkelte?
      Godt skrevet dette her hos deg ♥

      1. Ja, nettopp. Det er så trist at folk ikke bryr seg om andres følelser. Bare fordi noen legger ut ting på offentlige grupper eller er en blogger så betyr ikke det automatisk at man må tåle dritt fra andre. Vi er bare mennesker og vi har følelser, vi kan bli såret. Sykt at folk faktisk har et ønske om å såre andre. Det er bare trist!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg