UNO og vasking

Akkurat som jeg tenkte så klarte jo ikke jeg å sitte stille. Det begynte med at jeg brettet noen av klærne på tørkestativet, men så ble det til at vi satt oss ned for å spille litt UNO. Det er jo alltid utrolig gøy uansett hvem som vinner. I dag tror jeg faktisk det var samboeren min som vant flest ganger. Eneste gangen jeg er dårlig taper er når jeg spiller med mamma. Hun er helt rå i monopol og det er ikke noe gøy. Det føles ut som at hun klarer å bygge hotell etter 2 runder og jeg ender opp med 2 millioner i gjeld. Jeg har prøvd å gå for samme taktikk som mamma, men det endte bare med at jeg måtte selge alle hotellene mine til slutt.

Når det kommer til andre spill så er jeg egentlig ikke en dårlig taper. Jeg kan spille yatzy med mamma og tape med et smil. Helt ærlig vet jeg ikke hva det er med meg og monopol, men å tape i det gang på gang er bare veldig surt. Nå sitter vel mamma og ler for seg selv når hun leser dette. Vel mamma, du er en verdig motstander og du er sinnsykt flink i monopol! Jeg må virkelig bruke hodet når jeg skal spille mot mamma, men det hjelper jo som sagt veldig lite.

Men brettspill, kortspill og puslespill er generelt veldig gøy. Når samboeren min ikke har ligget syk så har vi spilt mye UNO sammen. Vi ler og har det kjempe gøy hver gang. I dag var ikke noe unntak.

Når samboeren min ikke orket mer så gikk han inn på soverommet der han har lagd sin egen lille mannehule hvor han spiller gitar, ser på PC og koser seg. Jeg slappet vel av i 5 minutter Før jeg begynte å rydde litt på kjøkkenet. Planen var egentlig å lage brownie, men så gikk tankene fra brownie til å vaske ovnen innvendig. Jeg gikk også over resten av kjøkkenet og ryddet i hyllene. Jaggu ble kjøkkenet strøkent og jeg har igjen plassert meg i stolen for å slappe av. Nå kan jeg hvertfall sitte her og se på et ryddig kjøkken. Også får planene om brownie vente til i morgen.

Sånn ser det altså ut på kjøkkenet nå. Jeg har et par tallerkener og litt bestikk som ligger ved vasken, men eller så er det blitt utrolig fint her. Og det var jaggu på tide etter at det har liggi stabler med oppvask på bordet og en haug med glass, boller og kjeler på kjøkkenbenken. Jeg hatet det og jeg klarte ikke gjøre noe med det. Så nå er jeg veldig fornøyd. Jeg kjenner kroppen skriker litt, men det får den bare gjøre. Litt må da denne kroppen tåle.

Nå tenkte jeg hvertfall at jeg skal slappe av med et glass brus og litt sjokolade. Også skal Sophie Elises verden kjøres på TV. Som samboeren min pleier å si, nå kan jeg slappe av med god samvittighet. Ja, det kan jeg så absolutt gjøre nå og det skal jeg også. Så er det vel ikke så alt for lenge før jeg går å legger meg. Om jeg får sove er en helt annen sak, men vi får se. Nå har jeg jo gått lang tur OG ryddet kjøkkenet så da har jeg vel jobbet godt nok til å fortjene søvn vel? Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg