Ukens middager

Hver uke prøver jeg å variere på middagene sånn at det ikke blir det samme hver uke. Så det har blitt litt av en uke med mye godt til middag. Man må jo kose seg litt. Særlig når neste uke blir som den blir. Mer om det i slutten av innlegget. Nå skal vi ta en titt på ukens middager.

Mandag: Ble det hjemmelaget pizza. Jeg hadde på pepperoni, skinke og champignon.

Tirsdag: Her har jeg brukt tacoskjell og fylt med kjøttdeig og ost. Så tok jeg dem litt inn i ovnen og tok på litt ekstra ost etterpå. Den smaker enda bedre med litt mais og rømme, men vi hadde verken rømme eller mais så da ble det kun kjøttdeig og ost. Det smakte uansett veldig godt.

Onsdag: Ostepanetter kan bli litt kjedelig alene, men med kyllingsaus blir det hundre ganger bedre. Jeg liker også å ha ris ved siden av. Noe som gjør det enda bedre å ha denne sausen til.

Torsdag: Sommeren er jo ikke det samme uten av man har spist reker hvertfall en gang. Så denne torsdagen ble det altså rekesmørbrød. Som regel har jeg både salat, sitron og dill til rekene, men denne gangen ble det hjemmelagd loff og majones. Uansett smakte det helt fantastisk og jeg gleder meg allerede til neste gang vi skal ha reker. For det ligger nemlig en pose med reker i frysern. Da blir det nok både dill og sitron til også. For uansett hvor nydelig det var nå så manglet det sitron og dill.

Fredag: Litt kosemat har det blitt. Fredag var ikke et unntak. Da lagde jeg kyllingvinger med potetsalat og rundstykker. Fordi noen ganger trenger man enkle middager.

Lørdag: Disse pølsene er så utrolig gode. Jeg hadde dem med lomper. Ostepølse og baconpølse. Jeg pleide å like vanlig wienerpølse fra Gilde, men disse er så mye bedre. Mye mer smak. Dyrere, men også verdt pengene. Flere enn meg som foretrekker disse fremfor vanlig wiener/grillpølser?

Søndag: og helt til slutt har vi dagens middag som ble grøt. Jeg fikk plutselig veldig lyst på grøt, så da lagde jeg det. Det tar ganske lang tid, men det er enkelt og det lager seg jo nesten selv. Alt man trenger å gjøre er å røre i gryta nå og da. Noe som betyr at jeg fikk gjort andre ting med det samme. Og det så utrolig godt med grøt igjen. Utrolig nok har vi snart brukt opp en hel pakke med grøtris. Det tok jo bare et halvt år.

Og det var hele denne ukens middager. Håper du fant litt inspirasjon. Ikke gå glipp av neste uke når jeg tester ut om Pintrest sine sunne “gå ned i vekt på kun 1 uke” og “føl deg bedre på kun 1 uke”. Det kommer også en oppsummering av alt sammen når uka er over. Hvis du vil få med deg det anbefaler jeg deg å følge bloggen på facebook. Linken finner du under her.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
      1. Med så mye frukt som jeg har spist så tror jeg ikke det gjør noe. Og det er jo uansett opp til hver enkelt om man vil spise grønnsaker til middag eller ikke..

    1. Mye god mat man kan lage og pizza er godt. Sjøl hadde jeg fiskepinner i dag noe som smakte godt. Hva det blir i morgen veit jeg ikke enda men mat blir det. Er jo meldt veldig varme nå så da må man drikke mye. Ha n fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg