Ukens film og serie

Det er søndag og det betyr at jeg skal fortelle dere hva jeg har sett på av film og serie. Denne uken har jeg nemlig sett en ny serie. Jeg har sett den ferdig og dette har jeg gledet meg til å fortelle dere om, men først vil jeg bare fortelle om forrige serie jeg fortalte om. Da jeg skrev om den forrige søndag så var jeg ikke helt ferdig, men det er jeg nå. Så jeg tenkte å bare fortelle kort om den.

Forrige søndagens serie: The Haunting og Bly Manor

Denne serien ligger på Netflix og den var så bra. Hvordan denne serien slutter hadde jeg virkelig ikke trodd. Den gir en liten twist som jeg syns var en veldig interessant detalj. Så jeg står ved det jeg skrev forrige søndag, at dette er en bra serie. Jeg kan nå virkelig anbefale dere å se denne. og det bringer oss videre til neste serie.

Denne ukens serie: The Hauting Of Hill House

Når det kommer til denne serien så er den på en måte samme som forrige søndagens serie, men dette er absolutt ikke samme historie. Det er gjenferd og alt det der, men det er ikke flettet sammen med hverandre i det hele tatt. På Netflix står det “The Haunting- samlingen”, men disse to historiene knytter seg ikke sammen på noe vis. At dem er like bra begge to og handler om gjenferd og alt det der ja, men det er der det stopper. Denne historien tar en helt annen vending. Det handler om en familie som har flyttet inn i et veldig gammelt hus, som ikke akkurat er et sted for barn. Vi får også se at disse barna er blitt voksne. Handlingen går veldig mye frem og tilbake mellom disse to, men denne gangen syntes jeg faktisk det var helt greit. Fordi man får bli kjent med hele historien og hva som faktisk skjedde. Jeg må si at jeg skjønner hvorfor det er 16 års aldersgrense på denne serien. Man får et innblikk i hvordan personer med rus har det bla. og det er ganske sterke bilder. I tillegg er det mye død og sterke bilder når det kommer til dette. Så ja, denne serien er ikke for alle. For meg var filmen veldig spennende, men også litt vanskelig å se på siden jeg har såpass vanskeligheter etter å ha mistet et av mine tantebarn. Serien i seg selv er veldig bra lagd og jeg håper virkelig at jeg kommer over flere slike type serier. Så ja, absolutt å anbefale. Det er kun 1 sesong og det er hele historien (så vidt jeg vet).

Ukens film: The Greatest Showman

Dette er ikke en film jeg har sett denne uken, men jeg vil allikevel ta den med fordi den er utrolig bra. Jeg liker spesielt musikken, men historien er også god. Dem viser den dystre virkeligheten. Er du annerledes så blir du sett annerledes på og folk liker deg ikke, men noen ganger vi du være heldig å treffe noen som bryr seg og liker deg for den du er. Og er du annerledes så vet du at det er godt å finne noen som også stikker seg ut og at man må holde sammen. Det er de som er annerledes som vet hvordan du har det og som du alltid kan stole på at er der for deg i tykt og tynt. Jeg kunne sikkert skrivd ganske mye mer når det kommer til dette temaet fordi jeg kjenner meg igjen i det å ikke passe inn, men det skal jeg la være akkurat nå. Filmen burde hvertfall sees og man burde tenke litt på hva den handler om og få med seg budskapet den gir, for det er en ganske sterk historie dem forteller. Jeg vet dette er en veldig kjent film, men om du ikke har sett filmen så anbefaler jeg deg å se den. Den er veldig bra!

Så hvis du ikke viste hva du ville se på før du kom inn på bloggen min, kanskje du vet det nå. Uansett håper jeg du likte ukens film og serie. Jeg gjorde hvertfall det da jeg så dem og det er veldig moro å dele dem med dere også. Nå venter jeg bare på ny sesong av Lockey & Key som Netflix har bekreftet at skal komme. Det er også en helt fantastisk serie som jeg har fortalt dere om før. Så ja, det er mye bra på Netflix. Jeg prøver å se noe nytt som jeg ikke kjenner til. Plutselig dukker det opp noe skikkelig bra som jeg virkelig liker. Det er det som er så gøy med å begynne på en serie som man ikke vet noe særlig om. Man vet aldri hvor det ender, men det er gøy å gi det en sjans.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg