Uken er snart over

Da var det helg og denne uken er snart over. Det betyr at mitt lille eksperiment også snart er over, men det betyr ikke at jeg skal tilbake til å spise søppelmat og stå opp sent på dagen osv. Nei, det er en del ting som jeg kommer til å fortsette med. Betyr dette at mitt litt eksperiment faktisk fungerte? Vel, det får dere vite på mandag når jeg forteller om hele denne uken. I tillegg har jeg bestemt meg for å gå uten godteri frem til neste lørdag. Hvem vet, kanskje det blir enda lengre. Nå har jeg jo klart det i 1 uke allerede. Det siste godteriet jeg spiste var forrige søndag. Og jeg må jo si at det er veldig gøy å ha klart det. Selv med godteri i huset så har både jeg og samboeren klart å holde oss unna. Så hvem vet, kanskje det godteriet kommer til å ligge der både 1 og 2 uker uten å bli rørt. Jeg skal hvertfall prøve mitt beste for å ikke bli fristet.

Ja, det er altså hva jeg tenker på for tiden. Jeg har lyst til å få en sunnere livsstil, men da finne noe som jeg faktisk liker å spise og som tar vekk det enorme problemet jeg har slitt med når det kommer til sukker og søppelmat. Frukt har hjulpet veldig mye de siste dagene. Faktisk var vi i butikken i går og fikk kjøpt inn masse frukt til smoothie. Det er jo en veldig fin måte å få i seg noe litt mer sunt på. Denne uken har jeg gått fra å ikke like flere ting, til å faktisk ha lyst til å spise/drikke det fremover. Er ikke det sprøtt? Samtidig som jeg er veldig glad for at jeg har funnet sunnere alternativer som jeg kan holde meg til.

Som regel har jeg tenkt at jeg trenger variasjon og at frokosten alltid må bestå av noe nytt hver dag. Om jeg spiser det samme 2 dager på rad så klarer jeg nesten ikke få det i meg. Vel, denne uken har jeg spist det samme hver dag til frokost og jeg liker det. Så kanskje det handler mer om hva jeg spiser. For å spise f.eks brødskive til frokost er ikke noe jeg klarer å få ned flere dager på rad. Så etter alle disse årene så handlet det mer om hva jeg spiste. Derfor kommer jeg til å ta med mye av dette videre. Dere får selvsagt vite alt om denne uka på mandag. Om jeg har gått ned i vekt, føler meg noe bedre, hva jeg likte og ikke likte osv. Noe jeg egentlig kan begynne å jobbe på i helgen. Da har jeg hvertfall litt å finne på i helgen, men først vi jeg sette meg litt ut i solen og lese litt i boka mi som jeg faktisk har fått lest noen sider i de siste dagene.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Jeg satser på friske grønnsaker, salat og litt is i kveld. Var i skogen i dag med hengekøye og slappet godt. Vaska meg godt med kaldt vann da jeg kom hjem. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg