Tvbenken, tips om sparing og pynt

Hjemme hos oss er det mye farger, blomster, bilder og lys. Vi har virkelig fått huset til å bære preg av våres stil. Da vi flyttet inn var hele huset BARE furu. Vi fikk med noen møbler og det var også furu. Det var som å gå inn i ei hytte på fjellet. Før vi flyttet inn med alle sakene våres så tok vi malepenselen og malte hele stua. Tak og lister i hvitt, vegger i lyseblått. Etter det har det egentlig bare blitt mer og mer farger. Vi har malt 2. Etg, gangen og mesteparten av trappa. Både gulv og vegger i 2. Etg er byttet og vi har til å med lagd et lite ekstra rom. Vi har rivd og bygd ny trapp ute til inngangen til huset. Vi har rivd nesten hele verandaen og vi har rivd bort hekken ut mot veien. Vi (mest gubben) har drenert rundt hele huset for hånd og brukt mye av sanden/grusen til å rette opp plenen. Vi har også fått uteplass med tak og vegger. I tillegg til blomsterkasser, drivhus og blomsterbed. Alt dette har vi gjort på de få årene vi har bodd her. Fra våren til høsten bruker vi all den tiden og de pengene vi klarer å skrape sammen til å gjøre huset og hagen våres enda bedre.

Av og til får jeg små idéer som gjør det enda finere. Jeg finner billige ting på tilbud, gratis på finn, bruktbutikker eller ombruken som pynter opp. Det fine med billige og gratis ting er at det er lettere å bytte det ut om man går lei. Jeg ville f.eks aldri brukt masse penger på puter til sofaen fordi dem blir fort stygge. Og om man kan finne noe billig eller gratis som man liker så er jo ikke det noe galt ved det. Gjenbruk er en bra ting!

Over her ser dere flasker med lys. Jeg kjøpte lyslenkene på wish til 9,- stk og flaskene er fra champagne. Hvorfor kaste det når man kan lage pynt? Lyslenkene syns jeg er helt geniale. Jeg slipper å ha en diger batteripakke liggende å slenge og de kommer i mange forskjellige farger.

Et annet tips er å kjøpe billige rammer på bruktbutikken eller IKEA så kan man lime på f.eks blomster som jeg har gjort her. Blomstene fant jeg på tilbud på Nille. Det er enkelt og utrolig dekorativt. Bildet jeg har rammet inn her tok jeg en dag jeg og gubben var på en kjøretur for å hente kjerrehjul til hagedekor. Det var et stykke å kjøre så da tok vi oss en liten tur på brygga like ved. Det var utrolig romantisk og avslappende. Dette bildet vekker gode minner.

På bildet over ser dere midten av tvbenken. Sjøstjernene kostet 10,- stk på Rusta og resten fant vi på ombruken inne på fyllinga. Det trenger ikke koste masse for å se fint ut og det er mange som selger ting billig og gir bort mye på finn.

Bakerst ser dere flasker. Disse har også lys i seg. Flaskene fant vi på ombruken. Jeg syns de var så fine og dekorative i seg selv, men når jeg fant disse lyslenkene så satt det virkelig prikken over i’en. Maleriet har jeg selv malt. Jeg brukte rester fra en sponplate etter at vi hadde pusset opp 2. Etg. Det jeg syns var så kjekt med sponplata var at den står av seg selv og trenger ikke noe støtte. Enkel, men nydelig dekor!

Slik ser det da ut i helhet. Under tven, i benken er det oppbevaring. Vi satt 2 hyller fra IKEA oppå hverandre og satt kurver i 6 av rommene. De 2 andre har ikke kurver fordi nederste rommet står playstation og forsterker. Det ville sett litt snålt ut å sette en kurv over der så derfor står det en bamse der som jeg fikk av gubben fra vi var på ferie sammen for noen år tilbake.

Da har dere fått et lite innblikk i hvordan vi har det her. Kanskje også noen smarte tips du kan bruke selv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg