Tur og julekort

Jeg fikk levert alle julekortene i postkasser rundt her, men jeg hadde faktisk ikke nok til å fylle alle postkassene jeg hadde planlagt. Så da må jeg faktisk lage enda flere julekort før juleaften, men det er helt okay. Først trenger jeg en liten pause da fordi det er faktisk ganske slitsomt for ryggen, skuldrene og hånden min å lage alle disse kortene. Også er jeg ikke helt sikker på hvor mange kort jeg kan lage fordi jeg har ikke så mye juleark igjen og jeg har heller ikke råd til å kjøpe noe så da må man enten være veldig kreative eller så får jeg bare lage så mange det går ann også får jeg heller lage til alle til neste år (hvis vi ennå bor her). Jeg vil virkelig gi til alle i nabolaget som jeg hadde planer om, men det er SÅ mange postkasser. Det trodde jeg ikke, men jeg har nå levert 75 julekort og jeg mangler faktisk 30-40 postkasser. Når man går rundt i nabolaget så tror man ikke det er så mange som bor her, men det er faktisk veldig mange.

Jeg får se hvordan jeg gjør dette. I verstefall kan jeg jo lage hvite julekort med stempler og tegne litt. Det er veldig koselig å gi julekort til nabolaget, men jeg skulle ønske jeg hadde mer penger så jeg hadde fått kjøpt inn mer juleark eller bare hadde tenkt på dette før sånn at jeg faktisk hadde råd til å kjøpe, men sånn gikk det ikke til i år. Nå tenker jeg jo på de få postkassene som ikke har fått. Det høres kanskje teit ut, men jeg syns det er skikkelig kjipt å ikke få gitt til alle så det stresser meg litt. Forhåpentligvis får jeg gitt til alle før julaften er her.

Uansett er det ganske sykt at jeg har klart å levere 75 julekort til nabolaget. Jeg måtte faktisk ta på meg den lille sekken og putte mange av julekortene oppi der for at jeg skulle klare å få med meg alle på tur i går kveld. På en rundtur så var de borte. Helt sykt hvor mange mennesker som faktisk bor rundt her. For meg føles det ikke så mange, men tydeligvis er det mange. Og dette er kun postkassene vi pleier å gå forbi når vi går disse rundturene våres. Jaja, da er det vel bare for meg å lage 100 kort til da. Det vil si at hvis jeg skal lage kort til hele nabolaget neste år så må jeg ha rundt 200-300 julekort. Hvertfall hvis jeg vil gi til hele nabolaget. Det er MANGE kort! Så hvordan skal jeg klare å bli ferdig til jul neste år uten å slite meg ut? Ja, jeg må enten lage noen igjennom hele året eller la være å gi til så mange. Hva tror dere jeg kommer til å gjøre? Selvfølgelig må jeg lage litt hver måned så jeg er klar for neste år. Så på nyåret skal jeg prøve å få kjøpt inn noen (mange) juleark osv. sånn at jeg kan fortsette å spre juleglede neste år. For uansett om vi bor her eller et annet sted så kan jeg jo uansett gi kort til nabolaget. Og hvis jeg får det ferdig før neste jul så kan jeg jo gjøre mye annet i tillegg. Så da får vi se hvordan det går og hvor mange kort jeg faktisk klarer å lage frem til neste jul. Dette kommer jeg nok ikke til å blogge før julen nærmer seg igjen. Ellers blir det nok alt for mye jul på bloggen, men da vet dere hvertfall at jeg skal gjøre dette neste år også.

Så får jeg se hvor mange kort jeg får lagd ut av det lille jeg har igjen her. Jeg har jo en bunke med kort som jeg skal ha med på tur og putte i postkasser andre steder. Disse kunne jeg tatt av, men da hadde jeg jo ikke hatt noen å gi rundt i området dit jeg skal på mandag. Så da får jeg heller lage flere selvom jeg egentlig tenkte jeg skulle være ferdig. Også har jeg den lille stemmen i hodet mitt som sier at jeg ikke kan la være å gi til resten når så mange har fått julekort rundt her. Når jeg kommer i gang med det vet jeg ikke. Akkurat nå skal jeg slappe av og kose meg med youtube og frokost.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg