Tredje dag på rad

Da har jeg kommet hjem fra dagens tur og i følge appen min Runkeeper så var dette min beste gåtur hittil. Jeg har altså brukt minst tid per km. I dag gikk jeg 3,5km og er egentlig veldig fornøyd med det. Hvertfall med tanke på at det har regnet nesten hele turen. Jeg gidder ikke ta med meg en paraply så jeg har heller på meg hettejakka mi som jeg tar av når jeg kommer hjem. Utenom regnværet så har dette vært en veldig bra tur. Jeg pushet meg selvom jeg var skikkelig sliten. I dag ville jeg ikke la kroppen bestemme over meg. Så jeg tok et steg av gangen og plutselig hadde jeg gått 3,5km. Ikke dårlig! Faktisk er jeg ganske stolt av meg selv. Jeg trengte virkelig å komme meg ut i dag. Faktisk har jeg lyst til å komme meg ut hver dag og jeg håper jeg klarer det. Derfor satt jeg meg et mål for august. I løpet av hele august skal jeg ha gått 90km til sammen. Det vil altså si minimum 3km hver eneste dag. Klarer jeg bare 50 eller 60km så skal jeg være fornøyd, men 90km er allikevel det jeg skal prøve å nå. Om jeg ikke klarer det så vil jeg allikevel være fornøyd hvis jeg har prøvd alt jeg kan. For meg er det faktisk mye viktigere enn om jeg når målet jeg har satt meg. Om jeg derimot klarer målet så kommer jeg til å bli ganske imponert, men uansett så er det bare et mål jeg har satt meg for å prøve og få denne kroppen i bedre form. Jeg vil at den skal klare å gå opp disse bakkene uten å neste kollapse på asfalten.

Og når jeg går turer så må jeg jo ta bilder. Det ble ikke like mange bilder i dag, men det ble noen. Jeg hadde egentlig nok med å gå og holde kroppen i gang, men jeg fant noen flotte ting å ta bilde av. Bare se her:

Alt er mulig om man setter seg inn for å klare det. Hvis jeg bare har troen og klarer å pushe meg litt mer for hver uke så kan jeg faktisk klare dette. Og ved å gå turer i stedenfor å f.eks skaffe seg en tredemølle så møter jeg mennesker, jeg får se nydelig natur og mange søte hunder. Det ville man ikke sett på en tredemølle! Så når jeg er ute å går tur så hjelper det både på kroppen og på psyken. Jeg liker fortsatt ikke å møte andre ute alene og jeg vil heller stirre nedi asfalten enn opp på mennesker, men jeg prøver å bli frisk og da pusher jeg meg ekstremt mye hver dag. Frisk fra psykiske lidelser og kroppen. Jeg vet at jeg ikke kan bli kvitt fibromyalgien, men det betyr ikke at jeg ikke kan prøve å holde den i sjakk. Det kan verke så mye det bare vil, men jeg liker å gå turer og vil ikke la det også stå i veien for en forfriskende tur i skogen.

Jeg må si det var allikevel veldig godt å komme hjem igjen. Denne gangen orket jeg ikke drasse med meg sekken så vannflaska ble også hjemme. Når jeg kom hjem var det bare å fylle opp flaska og legge seg under dyna. Så her ligger jeg i stua og slapper helt av. Etterpå skal jeg lese litt og se litt på tv. Hva jeg finner på etterpå er et mysterium. Plutselig har jeg lyst til å bake noe eller gjøre husarbeid. Man vet aldri. Uansett skal jeg få slapper skikkelig av før noe annet. Så da var det bare å ta frem boka og nyte stillheten, men før noe som helst skal jeg lukke igjen vinduet for nå er det kaldt her. Ikke mye sommervær i dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg