Too good to go

I går var samboeren min ute en liten tur for å hente 2 poser fra MENY (too good to go). Når han kom hjem så hadde han med seg 4 poser. Om det var for å få plass til alt eller en annen grunn vet jeg ikke, men vi fikk hvertfall 4 poser. Så i går ble det mye å pakke ut. Ikke bare det jeg hadde bestilt fra havaristen, men også alt fra MENY.

Desverre orket jeg ikke ta noen bilder i går så jeg gjorde det i dag. Det er mye som har ligget i frysern i natt og noe er spist opp, men jeg skal hvertfall lage en liste over alt som var i posene. Før noe som helst så skal dere få bilder av de tingene jeg har her.

Vi fikk:

  • Croissant
  • Pizzatwist
  • 2 grove briks
  • 2 loff
  • 2 kyllingkjøttdeig
  • 2 kyllingfilet
  • 4 bacon
  • 4 pastrami
  • 2 varmretter fårikål og stroganoff

Jeg syns ikke det var så ille for 98,- akkurat. Det ble en kjempegod fårikål til kveldsmat i går. I tillegg har vi fått 3 middager. MENY sine forundringsposer er utrolig bra syns jeg. Jeg tror faktisk ikke jeg har vært skuffet av innholdet til MENY en eneste gang. Før har vi jo fått både hel kylling, fårikålkjøtt og lasagne. Det er jo så mye godt i posene derfra, men jeg har vært borti andre steder som har kostet det samme, men ikke vært like bra. Nå får man jo ganske billig mat og det var egentlig mest det at jeg ikke kunne spise noe av det som gjorde det stedet dårlig. Alle pakker er vel egentlig bra og billig. Man kan bare ikke være kresen når man skal handle en sånn pose for man kan få ganske mye rart. Allikevel er det veldig lite som har blitt kastet her. Det eneste som har gått i søpla er syltet rødløk, vassen salat og noen fiskeprodukter. Heldigvis får vi som regel ikke ting vi ikke liker. Vi får mye jeg ikke liker, men samboeren min spiser det meste. For er det noe jeg ikke liker så er det å kaste mat. Når man kjøper sånne poser så er det jo for å redde mat som ville gått i søpla.

Bruker du Too Good To Go appen?

Følg gjerne bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. fint å se andre fornøyde tgtg-ere…vel…jeg tror du er godt fornøyd med 4 poser for prisen av 2…

      jeg har selv opplevd å få 2 poser for prisen av 1 en gang,og det er en positiv nyhet for oss…

      jeg lever på så og si bare too good to go,og pleide å ha 3 fryseskap for å oppbevare all maten til senere…

      jeg innså at jeg fikk en del til overs,så kontaktet frimat og sa ifra om at jeg hadde noe mat til overs…

      da satte de meg i kontakt med en familie i nærheten som kunne trenge litt ekstra mat,så jeg pleier å levere 2 poser annenhver dag til de så lenge det ikke blir kansellert,for det hender jo at det skjer…

      gikk også ned fra 3 fryseskap til 2,og gav de det 3. ,for jeg trengte jo ikke så mye plass til frys når jeg begynte å gi bort det jeg hadde til overs til de…
      bruker for øyeblikket kun 1 med 1 i reserve…

      det er fremdeles mange som bare kaster maten på slutten av dagen,noe som jeg mener burde være ulovlig…
      men merkelig nok,så er det de som tar det andre har kastet som blir stemplet som lovbryterne….

      personlig,så føler jeg at en søppeldunk i ukjent antall timer ikke er en oppbevaringsboks for meg,men de som ikke gjør noe annet med denne maten kaster den bare…

      det burde være lovpålagt å ikke kaste den hvis den ikke er dårlig…mulig å selge via too good to go,gi til de som ikke har så mye,selv dyrene kan spise det (men jeg mener at det beste bør gå til menneskene) +++…valgfritt så lenge den ikke går til spille…

      1. Åh så koselig å lese at du gir til dem som virkelig trenger litt hjelp med mat på bordet. Jeg har selv fått. Broren min kommer innom nå og da. Særlig med vegetarisk, for det spiser jeg og dama mi. Så jeg får jo en del mat. Det er ikke så mye penger i overs i mitt budsjett for tiden, så alt blir satt pris på. Og jeg er sikker på at dem du gir blir også veldig glade for det. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg