Tomat og paprikaplanter

Siden de begynner å bli såpass store så tenkte jeg at de kanskje trenger litt mer plass på bloggen også. Så i dag skal dere få se flere bilder av samme plante og se hvordan det går med dem i forhold til hvor de var for en uke siden. Jeg kommer til å vise dere før og etter bilder som vanlig, men også en del andre bilder. Så da er det bare å følge med. Resten av plantene kommer i neste innlegg. Akkurat nå skal vi fokusere på tomat og paprikaplantene.

Først vil jeg vise dere hvordan det går med paprikaplantene. De står i det vinduet som nesten alltid står åpent så de får mye frisk luft. De får også en del morgensol. Det ser ut som de trives der hvertfall, men det er jo lenge igjen før de kan få noen grønnsaker.

denne på bildet over her har jeg ikke hatt med før, men det er den tredje paprikaplanten. Den vokste ikke i det hele tatt. Det var kun 2 blader hele tiden, men nå har den kommet seg og har fått 2 nye blader og er klar for å vise seg frem. 

Det var altså de 3 paprikaplantene jeg har oppi bøtta. De har ikke vokst så veldig mye siden sist, men bladene har definnetivt blitt større og som dere ser så er det nye blader på vei ut. Så noe har jo skjedd, men denne gangen så var det vesleplanta som var mest spennende. Jeg syns det er veldig flott at den lille planta ikke gav opp og er i ferd med å strekke seg den også.

Først har vi tomatplanten som får små tomater. Den som står i den store potta. Denne planten har virkelig blitt stor. Så jeg måtte prøve å få støttet den opp med det jeg hadde siden jeg ikke har råd til å kjøpe masse utstyr for øyeblikket, men det fungerer helt greit med malekoster og pyntebånd. Det blir veldig spennende å se om det blir noe tomater på den og hvor stor den blir før tomatene evt. kommer. Jeg tror kanskje jeg er nødt til å flytte den tilbake til vinduskarmen sånn at den kan få litt støtte og jeg kan binde den opp om den trenger det. Det er mer enn nok plass der paprikaplantene står så den blir nok flyttet dit i løpet av helgen. Den er jo blitt enorm allerede. Det er veldig gøy å se. Bladene kommer som bare det og den strekker seg høyere for hver uke. Utrolig vakker og veldig flott pynt, men kanskje litt for høy for den plassen den har fått. Jeg vil jo ikke at noen av de andre plantene ikke skal syns.

Så var det tomatplanten som får de store tomatene. Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg splittet dem i hver sin potte, men desverre har jeg ikke penger til det nå. Det ser ut som det faktisk går ganske bra med dem foreløpig. Bladene er grønne og de fortsetter å vokse. Så å si ingen røtter som syns over jorden. Jeg hadde noen tomatplanter for noen år tilbake som hadde store potter, men der kom røttene over jorden. Så dette er jo da et godt tegn. I tillegg får plantene stadig nye blader og vokser seg stor og fin.

Som dere ser så går det ganske bra med plantene. Jeg dusjer dem så å si hver dag, gir dem vann, snur litt på dem sånn at de vokser seg rette og fine. Ja, jeg tar faktisk veldig godt vare på dem. Det er gøy å holde på med grønnsaksplanter og det gir meg så mye glede å kunne ha alt dette rundt meg hver dag.

Som dere kanskje ser bak så har ikke alle plantene det like bra, men jeg har nettopp vannet dem så de kommer nok tilbake til seg selv snart. Om du ønsker å se mer av plantene mine og lurer på om de kommer til å få grønnsaker så kan du følge facebooksiden til bloggen HER. Da får du vite når det kommer nye innlegg her på bloggen. Du får også beskjed når innlegget om de andre plantene mine har blitt publisert.

2 kommentarer
      1. Ja, vi får se hva som skjer. Blir vel tomater. Hvor lang tid det tar er en annen sak hihi. Heldigvis er dem inne så da kan dem stå så lenge de trenger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg