Tips til taco

Det ble en ganske tidlig middag i dag og det var så utrolig godt. Taco er det beste jeg vet også er det jo utrolig lett å lage. Det finnes uendelige muligheter å lage taco på. Derfor tenkte jeg å komme med noen tips til hvordan man kan lage taco (uten kjøttdeig). Min taco bestod av crispy chicken. Det er veldig lett å lage. Alt du trenger er kyllingfilet og en pakke crispy chicken fra St. Maria. Bare følg fremgangsmåten som er skrivd på pakken så får du helt fantastisk crispy chicken til tacoen. Resultatet ser dere på bildet under.

Ellers så kan man jo bruke pølsebiter. Da steker man bare pølsebitene i stekepannen og så er de klare til å brukes i taco. Det er også å anbefale. Jeg syns hvertfall det er utrolig godt.

Så går det jo an å bruke fisk (laks/ørret) i taco. Jeg har ikke prøvd dette selv, men ei venninne av meg sier det er utrolig godt. Hjemme hos dem har dem fisketaco og det falt i smak hos dem så det går jo an å prøve ut.

Man kan jo også bruke kjøttstrimler. Jeg har faktisk ikke prøvd det ennå (som jeg husker), men jeg syns det høres veldig godt ut og har lyst til å prøve. Med litt krydder på kjøttet så tror jeg det kan bli veldig god smak i taco.

Også er det jo de som ikke spiser kjøtt. Her er det jo også mange muligheter. Det går jo fint an å bytte ut kjøtt med linser og bønner. Og vil du ha litt ekstra smak så er jo salsa eller guakomole utrolig godt i taco.

Så her er altså mange muligheter enten du spiser kjøtt, fisk, kylling eller vegetar så kan du alltid finne en god variant av taco. Når det kommer til resten av tacoen så liker jeg veldig godt å fylle den med mange gode grønnsaker. Jo mer digg det er i tacoen min, jo bedre syns jeg den smaker. Så jeg har salat, tomat, agurk, ananas, mais, paprika og noen ganger rødløk. Andre ting jeg har puttet i tacoen er kidneybønner, vårløk og tortilla chips. Kun fantasien setter grenser.

Når det kommer til hva jeg fyller i så bruker jeg alltid tacolomper, men det går jo an å bruke tacoskjell eller til og med salatblad om man er veganer eller ikke kan spise gluten.

Men nå er jeg egentlig spent på hva slags taco du foretrekker. Fortell meg gjerne i kommentarfeltet hva du bruker i din taco. Og ikke glem å følge bloggen på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg