Tips til å spare penger på mat

Tidligere skrev jeg om hva slags first price middager man kan lage som koster lite. Det innlegget kan du lese ved å trykke HER. I dette innlegget vil jeg komme med andre tips som gjør at dere kan spare masse penger. For det finnes faktisk utrolig mange måter å spare penger på. Man må bare sette seg inn i det, åpne øynene for tilbud og så har man plutselig spart masse penger. Så her kommer noen flere tips til deg som ønsker/trenger å spare penger på mat.

Toogoodtogo

Jeg er veldig glad for at denne appen eksisterer fordi det er så mye mat som vanligvis ville blitt kastet. I stedenfor kan vi kjøpe poser med diverse mat til nesten ingenting. Man redder mat fra å bli kastet og man sparer masse penger på f.eks brød og middager. En utrolig smart løsning spørr du meg.

Tilbudshylla/datovare

Når varene begynner å bli gamle så vil du finne dem til mye lavere pris. Det betyr jo ikke at de er mindre gode. Man kan jo fryse mye av maten som er i ferd med å gå ut på dato så holder det lengre. Finner du frukt i tilbudshyllen så kan du jo lage smoothie. Frys ned bananer og lag milkshake. Ja, det er utrolig hva man kan gjøre med mat som blir solgt mye billigere.

Ukestilbud

Noe av det som jeg sparer penger på er ukestilbud. 10 kroners marked og andre tilbud er jo viktig å få med seg. Bare husk at du er ikke den eneste som gjerne vil ha litt billig mat. Så mye tilbud som det er i butikken så er det ingen vits å hamstre til et helt år. Det vil komme andre tilbud og du vil ikke sulte om du tar 5 i stedenfor 25 av en vare.

Trumfbonus

Ja, helt til slutt vil jeg også ta med trumf. For man kan faktisk spare noen kroner i løpet av året med dette. Sliter du ekstra mye til jul? Vel, da kan du jo spare opp trumfbonus ved å handle på diverse nettbutikker blant annet. Jeg syns hvertfall det har vært en veldig fin måte å spare penger på. Da får du en viss prosent i bonus for hver gang du handler på de butikkene som har trumf.

Da har dere noen flere tips fra meg. Håper dette kan være til hjelp for noen. Hvis du likte disse idéene finner du bloggen min på facebook HER. Da kan du følge med for flere tips og mye annet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg