Ting som gjør meg glad

Det er utrolig mange ting som gjør meg glad og det er egentlig en del ting jeg ikke tenker over at er så viktig for meg. Det er også en del ting som jeg vet jeg må ha. Hvis jeg ikke har disse tingene så merker jeg det på humøret. Det er veldig mye som gjør meg glad fordi jeg har alltid øvd meg på å verdsette alle de små tingene i livet. Så denne listen vil ha både veldig viktige ting, men også ting som ikke ville stått på en frisk person sin liste (kanskje, hva vet vel jeg). Uansett syns jeg man skal verdsette alle de små øyeblikkene og alle de små detaljene i livet, alle tingene man har rundt seg og alle nye ting som kommer inn i livet. Så her er min liste over alt mulig som gjør meg glad.

1. Kjøpe nye bøker. 

Det å gå inn i en bokhandel og kikke på bøker og se om man finner noe som virker spennende og bra gjør meg veldig glad. Jeg kan også sitte å scrolle nedover på nettsidene til bokhandelen og lese om bøkene der. Jeg syns det er så gøy og det gir meg så mye glede. Særlig når jeg kommer over bøker jeg faktisk vil kjøpe. Jeg har en bok på vei i posten og jeg gleder meg skikkelig til å vise dere den. Dette er en bok jeg har ventet lenge på og jeg gleder meg til å lese den. Så ja, hvis du liker bøker så følg med på bloggen om du vil vite hvilken bok jeg har kjøpt.

2. Dyr. 

Det å ha dyr som selskap er den beste følelsen i verden. Jeg elsker dyr og har alltid drømt om å bo på en bondegård med masse dyr. Selv har jeg hatt fugl, marsvin, kanin, katt og hund. I tillegg har jeg vært en del i stall og stelt hestene. Jeg er livredd for å ri en hest  men det har ingenting med dyret å gjøre. Jeg har jo høydeskrekk som bare det. Men ja, dyr er de beste skapningene i verden. Det er bare kjærlighet og godhet i dem helt fra de de blir født. Hvis en hund f.eks er aggressiv så er det aldri hunden sin feil. NEI! Dette er menneskene sin feil og det er så utrolig trist. Dyr er altså så fantastiske skapninger og de gjør meg så glad. Jeg håper jeg en dag kan ha enten marsvin eller kanin igjen fordi dem er så søte og gode. Jeg har lyst til å finne et sted der man kan adoptere en hund som ikke har noe hjem. Ja, jeg har virkelig lyst til å hjelpe dyr generelt til å få et bedre liv. Adoptere en hund som er blitt etterlatt er noe jeg virkelig har lyst til fordi jeg vil så veldig gjerne at alle dyr skal ha et trygt og god hjem. Ingen fortjener å bli etterlatt, mishandlet osv. Så når jeg en dag skaffer hund så er det for å redde en som ikke har hatt det så lett.

3. Kubbelys. 

Finnes det noe koseligere enn å tenne et kubbelys om kvelden? Enten man sitter i stua eller i badekaret. Jeg syns det er så koselig. Også er de jo utrolig fin pynt også. Det begynner å bli en stund siden jeg tente kubbelys sist, men jeg håper jeg snart får gjort det igjen nå som det går mot mørkere tider. Det er jo bare så koselig.

4. Mine gothic pyntegjenstander. 

Når vi er inne på pynt så elsker jeg virkelig alle pyntegjenstandene som er enten hodeskaller, ulver eller drager. Det er så mye stilig å få kjøpt om man vet hvor man skal lete. Faktisk er det en butikk på Nordy shoppingsenter som jeg er helt forelsket i. De har så mange flotte figurer. Inne der så tror jeg det er noe for en hver smak. De har Coca cola, indianere, hester, engler, sverd, drager, hodeskaller og feer. Det er så mye fint å se på. Jeg har 2 store figurer derfra og jeg har utrolig lyst på flere. Å ha slike pyntegjenstander gjør meg glad fordi det er min stil og de er utrolig pene.

5. Bilder i rammer. 

Jeg syns et hjem bør ha bilder i rammen på veggene og rundt omkring. Enten det er av kjæledyr, natur eller barn så føler jeg ikke det er et hjem uten. Bilder pynter virkelig opp hjemmet og det gjør det så koselig. Også er det noe man kan se på og kanskje mimre tilbake til da bildet ble tatt. Eller kanskje har du tantebarn eller barnebarn som du er veldig glad i. Det har hvertfall jeg. Faktisk har jeg flere bilder av tantebarna mine rundt i stua. Jeg har også bilde av bestemor og Oliver (min beste venn/hunden til xen). For når man har bilder og kan se bildene hver dag så er dem ikke langt borte. Jeg har mistet både hunden, bestemor og ene tantebarnet, men de er ikke langt unna. I tillegg vil jeg alltid ha den i hjertet mitt selvom de ikke er i livet mitt. Så for meg betyr bilder i rammer utrolig mye.

6. Roser. 

Det finnes utrolig mange flotte blomster, men det er noe helt spesielt med roser. Alle de flotte fargene og duften. Jeg elsker egentlig alt som har med roser å gjøre. Enten det er duftlys, tatoveringer eller klær med rosemotiv. De er så vakre og duften er helt spesiell. Det gjør meg utrolig glad når jeg kan lukte på roser. Hvis jeg går forbi en rosebusk og kjenner duften bare et lite øyeblikk så begynner jeg å smile. Rett og slett fantastisk.

7. Lange bilturer. 

For meg har det aldri vært selve stedet man skal til, men bilturen til stedet som har vært best. Bare det å kunne ta en kjøretur over fjellet er så koselig. Det trenger ikke være for å dra på ei hytte eller noe sånt. Jeg kunne bare kjørt en tur kun for å se på utsikten. Og når man kjører med noen og man kan prate om alt mulig så trenger man egentlig ikke ha noe sted å reise til. Alt man trenger er selskap og utsikten. Det er det beste som finnes.

8. Fruktfat. 

Nå tørr ikke jeg sette frem noe frukt for det er alltid så mange bananfluer som finner veien inn i husene om sommeren, men jeg syns det er så koselig å legge opp frukten på et fat og pynte opp på bordet med et flott fruktfat. Jeg elsker jo frukt så det å ha det som kunst på bordet syns jeg er så koselig.

9. Regnvær. 

Nå er det ikke samme følelsen her vi leier, men jeg elsker å høre at det regner ute. Da kan jeg lene meg tilbake i sofaen og bare nyte lyden av regnet som treffer bakken. Desverre hører vi ikke stort av regnvær her, ikke engang med vinduet oppe. Det syns jeg er veldig kjipt. En annen ting jeg elsker å gjøre er å sitte på verandaen (under tak så klart) og kjenner den friske luften og høre regnet. At jeg kan sitte i en behagelig strandstol med teppe over meg og lese en bok. Åh, beste følelsen som finnes. Definnetivt noe jeg kommer til å gjøre når vi får et sted med en veranda.

10. Kirkebygninger.  

De er bare så vakre. Jeg tok jo bilde av en i Bergen bl.a og jeg har jo tatt bilder av flere før det. Stavkirker er jo de fineste. Så flotte, gamle bygninger med utskjæringer og så fine detaljer. Tenk at mennesker har lagd disse mesterverkene. Det er ganske utrolig å tenke på.

Det var 10 ting og gjør meg glad. Kommenter gjerne hva som gjør deg glad. Nevn 3 ting som gjør deg glad. Jeg er spent på å se hvilke 3 ting som gjør andre folk glade. Og ikke glem å følge bloggen på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg