Ting skjer her

Da var det en ny dag med solskinn og forhåpentligvis blir det mye snø som smelter i dag også. Fint vær er det hvertfall. Himmelen er helt blå. Det er veldig koselig å se ut av vinduet nå som været er på sitt beste. Ikke minst hjelper det på humøret at det verken snør eller er grått ute. I tillegg kom samboeren min sin coronatest tilbake negativ så da kan vi senke skuldrene og smile. Forhåpentligvis er han på beina igjen snart. I mellomtiden blir det melk med honning på soverommet for han, mens jeg prøver å gjøre det beste ut av dagene.

Etter gårsdagens pause føler jeg meg heldigvis litt bedre. Jeg kjenner allikevel at jeg må ta det litt rolig sånn at jeg ikke blir så sliten igjen. Så jeg går rundt og kikker på plantene og tar livet helt med ro. Vel, jeg prøver hvertfall. Hodet mitt vet ikke helt hva rolig og pause betyr, men det er ikke så mye jeg kan få gjort med det. Hodet er på jobb 24/7.

I går prøvde jeg å forberede plantene mine litt og gi dem bedre plass osv. Dessverre var det en som ikke overlevde å bli flyttet på. Så nå er jeg nede i 3 agurkplanter, men heldigvis var det kun den ene og ikke noe annet som ble ødelagt. Nå venter jeg hvertfall på plantejord som jeg faktisk fikk bestilt på nettet til slutt. Så da får jeg snart splittet de største tomatplantene og forhåpentligvis gitt nok jord til agurkplantene i tillegg. Ved en feil kjøpte jeg nemlig en alt for liten jordsekk, men det er jo ikke verre enn å bestille en til litt senere. Det må jeg uansett fordi jeg har bare kjøpt 4 potter og jeg trenger 6 til. Det er mange tomatplanter som trenger egne potter. Jeg sådde jo alle 10 frøene og alle ble det planter av. Så dette blir veldig spennende og moro å holde på med fremover. Ompotting og se at dem vokser seg enda større.

I tillegg har den andre tomatplanten fått en større kurv å stå i. Så nå har jeg en diger kurv på kjøkkenbenken. Denne må jo også fylles med jord, så hvis det blir for lite jord så får den bare vente til neste gang. Jeg har hvertfall begynt og det er dette jeg skal holde på med fremover. Dette blir så gøy og virkelig komme i gang med, men først må jo bestillingen komme hit.

Følg bloggen på facebook HER hvis du ikke vil gå glipp av alt dette og mye mer.

2 kommentarer
    1. Bra med alle negative tester. Testa meg 3 ganger og like negative alle sammen. Nå kjenner jeg at kvelden er her på kroppen. I morgen er det tannlege. Tannlegen er grei hun og har brukt den samme i 25 år. Men hva prisen angår så går jeg heller til en vanlig lege.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg