Ting å oppleve i Oslo

Når jeg har vært i Oslo så har det vært mest for å shoppe eller dra ut å spise, men det er jo så utrolig mye annet man kan finne på. Jeg har sjekket ut hva som faktisk finnes i Oslo og det er mye jeg ikke viste om. Dette er jo supert for både store og små.

Det eneste jeg har gjort i Oslo utenom shopping og spising er å dra åå kino. I tillegg til museum med skolen da jeg var liten, men at det faktisk var så mange andre ting å gjøre hadde jeg ingen anelse om. Så la oss inn i Oslo sine opplevelser. Og fortell meg gjerne om det er noen av de som er nevnt som du ønsker å prøve. Her er 10 ting man kan gjøre i Oslo.

1. Museum.

Dette er jo noe jeg viste om fra før av, men det er faktisk et veldig bra punkt å ha med. Oslo har jo noen veldig bra museum og jeg håper at det lar seg gjøre å dra på et til nyåret (senest). Det er så mye spennende å se på.

2. Innendørs klatring. 

Jeg har høydeskrekk så det er ikke noe jeg kommer til å gjøre, men det er sikkert mange som syns dette høres fristende ut. Med innendørs klatring så kan man jo besøke det året rundt. Desutten er det en gøyal måte å holde seg i form på.

3. Reptilpark.

Oslo reptilpark har jeg hatt lyst til å dra på en god stund nå, men det har aldri blitt gjort. Forhåpentligvis vil det la seg gjøre i fremtiden. Det høres jo utrolig spennende og moro ut.

4. Parkområder.

Det er jo mange fine parker i Oslo der man kan sette seg ned og slappe av med en koselig piknik. Jeg har ikke sett så mye av parkene i Oslo, men jeg har veldig lyst. Ta med et pledd å sitte på, en kurv med masse godt og en god bok. Det høres ut som verdens beste, mest avslappende dag i Oslo.

5. escape room.

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve et sånt rom. Det ser så gøy ut. Dette står definnetivt på min må gjøre- liste.

6. Skydive.

Igjen har jeg høydeskrekk så dette er ikke noe for meg, men det ser jo så utrolig morsomt ut så jeg måtte allikevel sette opp denne. For selvom jeg ikke tørr sånt så er det jo mange andre som syns dette høres spennende ut. Jeg lager jo denne lista for dere som vil oppleve Oslo (mer enn bare caféer). Så dette er virkelig noe å anbefale om du ikke har høydeskrekk.

7. Spøkelsesvandring.

Dette syns jeg høres utrolig gøy og spennende ut. Definnetivt noe jeg har lyst til å gjøre en gang. Hvis du liker skumle ting så er det jo verdt å ta en tur.

8. The viking planet.

Dere som har fulgt bloggen min vet jo at jeg digger alt som har med vikinger å gjøre, så når jeg fant denne så måtte jeg bare ha den med på lista. Dette høres jo utrolig stilig ut. Jeg ville definnetivt dratt på noe sånt som dette.

9. VR horror room.

Wow! Det må være noe av det mest creapy jeg har hørt om. Om man vil bli skremt godt så er jo dette helt perfekt. Jeg syns det høres helt rått ut, men jeg klarer faktisk ikke VR fordi jeg blir så utrolig svimmel. Hadde det ikke vært for det så ville jeg definnetivt dratt på dette.

10. Laserspill.

Dette er jo et spill som veldig mange kjenner til. Jeg har aldri vært med på noe sånt før, men jeg har virkelig lyst til å prøve en gang. Det ser jo veldig moro ut.

Og det var 10 ting å gjøre i Oslo. Så mye forskjellig. Jeg er helt sikker på at det finnes noe for enhver. Hvis jeg skulle valgt én ting på lista som jeg skulle gjort så hadde det blitt escape room fordi det høres så spennende ut. Jo mer jeg tenker på det  jo mer frister det å dra på noe sånt.

Har du gjort noe av det som er nevnt over her? Hva syntes du om det? Noe du kan anbefale?

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg