Ting å gjøre på en regnværsdag

Om du er en av dem som ikke vil gå ut når det regner så er det mye du kan gjøre inne. I dette innlegget skal du få noen tips til hva du kan finne på når regnet pøser ned der ute. Det kan være like gøy å være inne på en regnværsdag som å være ute på en solfylt dag. Bare å bruke fantasien eller plukke ut noe fra lista under her.

1. Ta frem et puslespill. Jeg syns det er utrolig koselig å sitte og pusle puslespill når det er dårlig vær. Det er gøy å se at alle de små brikkene til slutt danner et bilde. Før du vet ord av det har det sluttet å regne. Spørsmålet da er om du vil legge fra deg puslespillet og gå ut eller om det er for moro å holde på med det.

2. Tenn levende lys og ta en avslappende dag. En ansiktmaske, fotbad eller kanskje du vil bruke tiden på å farge/bleke håret.

3. Om du syns organisering er gøy så er en regnværsdag den perfekte tiden til å gjøre nettopp det. Rydd i sminken, i klesskapet eller i skuffene dine. Lag et flott system og få det fint samtidig som du har det gøy. Jeg syns hvertfall organisering av ting er veldig gøy og jeg vet at jeg ikke er den eneste.

4. Meditere. Med regnet utendørs så må det jo være ganske behagelig og avslappende å meditere. Bruk tiden inne til å slappe helt av i kroppen.

5. Et avslappende bad. Om du har badekar så kan du tenne noen lys, litt røkelse og nyte et deilig bad. Kanskje med en ansiktsmaske eller et glass vin (om du er over 18 år).

Så mye koselig og gøy å finne på inne når det regner der ute. Jeg syns det er best å lene seg tilbake med en god bok og vannflaska mi. For når det regner som bare det så er det som regel også torden/lyn. Det vil si angst på meg og all elektronikk av. I Modum pleide jeg og hunden å sitte i sofaen og passe på hverandre til det hadde stoppet. Nåhar jeg jo ingen hund så da blir det bøker jeg prøver å holde meg rolig med. Ikke like lett for alle når det lyner og tordner ute. Derfor er det greit å ha noe å gjøre.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg