Ting å finne på inne

Mange sliter jo med denne coronatiden. Det blir mye tid inne og man vet til slutt ikke hva man kan gjøre for å få tiden til å gå. Så jeg tenkte det kunne være fint å lage et innlegg med noen forslag til  hva man kan gjøre inne. For det er ikke alle som vil risikere å gå ut og finne på ting ute blant andre mennesker. Jeg f.eks holder meg langt unna mennesker nå. Ikke at det er så veldig stor forskjell fra hvordan jeg levde før, men jeg er allikevel mer forsiktig etter at corona kom. Derfor tenkte jeg det kunne være kjekt med et slikt innlegg for jeg kan ikke være den eneste som sitter mye inne. Så her har dere noen aktiviteter man kan gjøre inne. Trygge og vekk fra andre mennesker.

Legge kabal eller spille brettspill

Om du ikke bor alene så kan det jo være gøy å sette seg ned sammen og spille brettspill eller kortspill. Og hvis du bor alene så kan du jo legge kabal. Dere som følger meg vet jo at jeg har gjort begge deler. Det er også en annen ting man kan gjøre som jeg ikke har gjort (ennå) og det er å finne frem/kjøpe et puslespill. Enten man bor alene eller med noen så kan man jo puzzle. Jeg har faktisk et puslespill liggende som jeg ikke har begynt på. Samboeren min kjøpte det til meg i forfjor så det har ligget ganske lenge, men det er jo sånt man fint kan sette seg ned med nå. Særlig nå som det er så kaldt ute så kan det jo være veldig kjekt å ha noe sånt liggende. Også er det jo så utrolig koselig å sitte og holde på med. Enten det er kort, puslespill eller brettspill så har jeg det alltid kjempe moro.

Rydde og organisere

Noe som ingen har tid til ellers er kanskje det å organisere skuffer og rydde i klesskapet. Slike ting er jo veldig smart å gripe tak i når man bare er inne og ikke har noe å gjøre. Det er jo alltid noe man kan rydde opp i. Særlig hvis man bor flere i samme hus fordi man har forskjellig system og noen er kanskje litt rotete og bryr seg ikke om ting ligger her eller der. Da kan man jo endelig få ryddet opp i kaoset og få tilbake systemet. Jeg gjør jo ikke noe annet enn å rydde i skuffer og skap, føles det ut som. Allikevel ser det aldri ut til å bli helt ryddig. Nå har jeg et ganske godt system så ting ligger som regel veldig ryddig. Kanskje jeg bare har blitt en skikkelig perfeksjonist. For når jeg rydder så rydder jeg ganske nøye og ting skal ligge på plassen jeg har gitt dem. ikke like lett for samboeren min som aldri finner noe, men da vet hvertfall en av oss hvor tingene er.

Følge nye youtubere/bloggere

I denne coronatiden så har jo flere og flere mye mer tid til å bruke på sosiale medier. Så i stedenfor å slenge stygge kommentarer på facebook så kan man jo heller finne noen videoer på youtube å se på eller kanskje lese en blogg eller to. For det er mye forskjellig man kan lese og se på hvis man vil ha noe bedre å finne på enn å skrive slemme ting til andre. Finn noe du liker i stedenfor noe du missliker.

Lese bøker

Å lese en bok kan jo også være veldig koselig og det finnes jo utrolig mange forskjellige bøker der ute. Enten du vil lese krim, romaner eller historie så tror jeg nok du finner en bok som passer deg. Eller så er det jo både mangabøker, tegneserier og mye annet man kan sette seg ned og slappe av med. Jeg har perioder der jeg leser veldig mye og det er så gøy. Grunnen til at jeg ikke har lest nå i det senere er fordi det går så mye tid og det er tid jeg trenger til å jobbe med bloggen, men jeg kommer til å ta frem en bok snart og lese fordi det får meg til å slappe av og glemme alt annet. Det er som å leve i en helt annen verden og noen kan nok syns at det er veldig bra nå. Du kan lese om 2. verdenskrig, vikingtiden, verdensrommet, livene til influencere og mye mer.

Hva gjør du når du må sitte inne? Har du noe å gjøre?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg