Tilbake til hverdagen

I går var jeg ennå litt i den feriemodusen. Det ble ikke akkurat rutiner og mat som var bra for kroppen, men i dag er jeg tilbake med havregrøt til frokost og jeg skal drikke masse vann. Så her sitter jeg altså med dagens frokost. Faktisk den beste måten å starte dagen på. En skål med havregrøt og bananskiver er blitt en fast greie for meg nå. Enten jeg står og smører brødskive, steller i stand med frokostblanding, steker egg eller lager havregrøt så tar det jo nesten like lang tid. Det eneste som er forskjell er at havregrøt kanskje er litt lettere for meg å få i meg når jeg nettopp har stått opp. Og det er en veldig bra måte å komme i gang med dagen på.

Nå er jeg altså godt i gang med min morgen og jeg har kommet meg inn i mine rutiner. Med den jobben jeg har så er det jo veldig viktig å lage egne rutiner. Da føler man seg jo mye bedre enn om man våkner kl.12:00 og ikke spiser noe før det er middag. Så for meg er det alltid godt å komme inn i rutinene mine igjen. Ferie er super koselig, men det blir jo alltid til at man spiser usunt og koser seg litt ekstra. Og det er jo helt greit, så lenge det ikke sklir inn i hverdagen når man kommer hjem igjen. Noe det som regel gjør, men jeg føler at det gikk ganske bra denne gangen. Da vi var i butikken kjøpte jeg ikke noe godteri selvom jeg hadde veldig lyst på det. Det ble en is, men litt må man jo kose seg.

Fremover nå blir det ikke noe godteri. Jeg har jo frukt og det er kos nok for meg. Også kan jeg lage masse smoothie igjen. Noe jeg faktisk har savnet. Det har sklidd litt ut (før ferien) og jeg har ikke orket å lage noe smoothie på en uke, men i dag skal jeg hvertfall lage meg smoothie. Jeg har faktisk lagd en liten matplan. Ikke helt sikker på om det blir nøyaktig sånn, men det jeg har skrivd opp er hvertfall dette:

Havregrøt
Smoothie
Middag
Frukt
egg

Og slik ser altså dagen min ut, men det kan jo endre seg litt. Dette er mer et forslag til hvordan jeg bør spise, men jeg kan jo spise andre ting også. Jeg går jo ikke på noe slankekur eller noe sånt, men jeg har jo lyst til å finne en hverdag som fungerer og hjelper meg å føle meg bedre. De tingene jeg har satt opp på planen er hvertfall mat som kroppen min liker og som jeg føler meg bedre av å spise. For meg er det mye viktigere å finne en livsstil som passer meg og min kropp. Jeg ser etter noe jeg kan klare å leve med resten av livet. For å gå på noe som er midlertidig er i mine øyne bortkastet. Å gå ned i vekt kommer ikke til å gjøre meg lykkeligere, men en sunn kropp vil det. Og derfor fokuserer jeg heller på det. Så får jeg ha den magen og de store lårene. Så nå skal jeg spise opp frokosten min og komme i gang med hverdagen igjen.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Jeg tok av meg nesten 30 kg og ble lykkeligere. Ikke det at jeg hadde kroppkomplekser, men at det faktisk hjalp iht diverse sykdommer. Men etterpå så jeg hvordan jeg faktisk så ut før, jeg så ikke min egen fedme, bare visste jeg bar tung. Vi mennesker er rare 😂 ha en fin dag 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg