TikTok

Bare meg og mine tanker etter å ha vært på TikTok en stund.

Det er farlig å åpne TikTok fordi da sitter man der og ser på den ene videoen etter den andre og ender med å ikke gjøre noe i løpet av hele dagen. Ja, i dag har jeg sittet å sett alt for lenge på TikTok og jeg har brukt opp så mye tid som jeg kunne brukt på noe annet, men sånn er det bare. Noen ganger trenger hodet å bare koble helt ut. Ikke at hodet kobler ut på en bra måte når jeg kommer over alle videoene som forteller om mobbing og hat. Så hva gjør jeg når jeg ser slike ting? Vel, jeg blir lei meg. Også prøver jeg å være den beste versjonen av meg som jeg kan være. Vet dere hva jeg gjør da? Jeg åpner opp kommentarfeltet og skriver en hyggelig kommentar også liker jeg videoen. Det tar meg kanskje 5 sekunder av livet mitt, men det kan bety utrolig mye for den personen som leser det. Hvorfor gjør jeg dette? Fordi jeg faktisk tenker med hjertet og vil bare spre glede, men viktigst av alt skriver jeg det fordi jeg mener det. Det er veldig trist å se alle disse menneskene som lever livet sitt med så mye hat. Kan da umulig være plass til noe kjærlighet i deres hjerte.

Ja, også sa jeg til meg selv før jeg begynte å skrive dette innlegget at det ikke bare skulle handle om hat og negativiteten på TikTok. Jeg blir bare så lei av slike mennesker så jeg klarer tydeligvis ikke la være å skrive om det, men nå skal jeg slutte. For det er jo ikke noe vits å gi slike mennesker mer oppmerksomhet nå. Så jeg vil heller skrive litt om hvor fantastisk modige noen mennesker er som legger ut videoer av seg selv. De vet hvor mye hat det er der ute, men de velger allikevel å legge det ut fordi dem syns det er gøy å lage videoene. Så derfor syns jeg vi skal gi så mye kjærlighet til de som tørr å være seg selv på sosiale medier for DET er jaggu ikke for svake sjeler.

En tur innom TikTok er er som en følelsesmessig ber og dalbane. Jeg gråter, ler, blir rørt og forbanna om hverandre. Så til deg som har en TikTok og som legger ut videoer: Stå på! Du er fantastisk, modig og sterk! Ja, egentlig alle dere som legger ut en del av dere på sosiale medier. Ikke la nett troll og haters bestemme over deg. Og for all del ikke gi dem oppmerksomhet. At dem ikke kan se noe annet enn sitt hjerte av kull er deres problem. Du er perfekt akkurat som du er!!

Okay, nå skal jeg slutte. Takk for at du leste mine tanker og meninger. Håper du har en flott kveld.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg