The Call på Netflix

Lenge har jeg tenkt at denne filmen må jeg se, men så har jeg ikke satt den på. I natt derimot bestemte jeg meg for å se den og det er jeg veldig glad for. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns asiatiske horrorfilmer er så mye bedre enn amerikanske. For i amerikanske skrekkfilmer så skal dem alltid bruke de høye, plutselige lydene (jumpscare) for å skremme de som ser på, men i asiatiske filmer er det bare skummelt fordi det som skjer er skummelt. Handlingen er bedre lagd og skuespillerne er flinkere, syns jeg. Så jeg har sett mer asiatiske horrorfilmer i det siste og The Call var altså den filmen jeg så på i natt.

Uten å spolere noe for dere som kanskje får lyst til å se den så er min mening om filmen slik:

Jeg syns dem har lagd en bra film som har en god twist og mye spenning. Selv syns jeg ikke denne var skummel, men mer spennende. Det er absolutt en film jeg kunne tenkt meg å kjøpt (til den tiden hvor Netflix ikke lengre har den) sånn at jeg kan se den igjen. Når det kommer til mine forventninger til filmen så ble jeg litt skuffet fordi den ikke var skummel. For når man ser det traileren så tenker man at det kommer til å være mye mer skummelt, men så er dette den eneste scenen som faktisk er creepy. Allikevel var den såpass bra at det gjorde ikke noe at den ikke var skummel, men det er definitivt ikke en film som vil gi deg mareritt.

Om du vil se en koreansk thriller som ikke er skummel, men kanskje litt ekkel og sadistisk så er dette filmen for deg. For i filmen skjer det ganske mye og man blir sittende å følge godt med. Vel, jeg gjorde hvertfall det. Så om du er som meg som liker thrillere/horror osv. uten at det trenger å skremme livet av deg så burde du virkelig se denne. Den ligger som sagt på Netflix om du har det. Så hva venter du på?

Husk å følge bloggen på facebook HER for mer filmtips og mye annet spennende.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg