Terapi fra bøker

De siste ukene har gått så fort. Det har vært rydding av soverom, visning på en leilighet og jeg har prøvd å kommet meg litt bort fra disse fire veggene. Det var vært mye tenking og bekymring om fremtiden. Jeg har søkt jobber og fått mange avslag. Nye mennesker har kommet inn i livet mitt, noen for å bli andre ikke. Det aller viktigste for meg har vært at jeg føler meg så mye bedre enn jeg trodde var mulig. Jeg er fortsatt singel, men det kan hende at det også vil snu i løpet av 2019. Det er vanskelig å se hva fremtiden vil bringe, men akkurat nå føles det veldig bra. Jeg vet ikke hvordan dette kunne endre seg så drastisk som det har gjort, men jeg er veldig glad for hvert sekund der gleden erstatter alt det vonde. For jeg har virkelig hatt noen tøffe perioder hvor jeg egentlig ikke orker å gå ut av senga. Dager jeg har vært nødt til å stå opp for å rekke bussen og dra på kurs. Dager der jeg har sittet på kurset og gått igjennom finn.no, nav, senterene og alt mulig for å finne jobb. Dager der det ikke har vørt en eneste jobb å søke på, men man allikevel må prøve og bruke tiden fornuftig. Når man da våkner opp og ikke har energi eller ikke har fått sove så er det ekstra tungt å finne motivasjon til alt dette. Nei, det er ikke en slitsom oppgave å søke jobber. Jeg får penger for å sitte på rompa og scrolle på en datamaskin. Jeg er vel egentlig litt heldig som har et sted å gå til og som får inn penger jeg kan bruke som jeg vil, men det er ikke slik jeg ønsker å fortsette og leve. Jeg hater det. De gangene jeg har vært i jobb har kroppen verket og hodet har gjort det vanskelig å jobbe, men jeg elsket hvert sekund av det. Jeg vil heller ha en vond kropp og psyke som gjør hverdagen litt tøff i arbeidslivet enn dette jeg har nå.

Så hva gjør jeg når livet blir tungt og man føler at det ikke er lett å puste lengre? Vel, jeg tar hvertfall frem en bok. Og denne helgen har jeg lest nesten hele boken til sophie elise “forbilde”. Tror aldri jeg har lest så mye på en gang. Det har faktisk blitt gøy å lese og det elsker jeg. Det blir garantert flere bøker i fremtiden for det har virkelig hjulpet meg til å slappe av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg