Terapi for psyken

Planen i dag var egentlig å jobbe, men når jeg hadde sittet en stund så kjente jeg at hodet mitt trengte en pause fra alt sammen. Den eneste måten å gjøre det på er å ta en tur ut. Så da pakket jeg sekken, tok på meg skoene og gikk ut i skogen. Starten var ganske tung og vanskelig, men etterhvert ble det lettere å puste og alle de negative tankene ble borte. Jeg fikk opp øynene og da så jeg alle de flotte fargene som har kommet i naturen den siste uken. Blant annet var det modne tyttebær. De alene lyser jo opp både naturen og humøret. Og selvfølgelig måtte jeg ta noen bilder i dag også. Bare se så flotte bildene ble i dag.

En nydelig tur og en ny sommerfugl. Den som ser ut som har øyne på vingene har jeg faktisk ikke fått bilde av før nå. Faktisk er dette en av mine favoritter. Jeg syns mønsteret og fargene på vingene er veldig vakre. Også vises den skikkelig i naturen. Man kan fort få øye på denne. Noe som også var veldig moro var at den sommerfuglen var større enn de andre jeg ofte ser. Ikke like stor som den gule jeg så for en stund siden, men ikke langt i fra. Når jeg ser sommerfugler som er litt annerledes så blir jeg veldig glad. Så denne sommerfuglen gav meg mye glede på dagens tur. Noe som virkelig var nødvendig for at humøret og psyken skulle bli bedre.

Ingenting er som en god skogstur. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde bodd i nærheten av naturen. For disse turene har hjulpet meg så mange ganger at jeg har mistet tellingen for lenge siden. Helt siden jeg var barn har naturen vært mitt fristed. Kun der har jeg virkelig følt at jeg kan puste og senke skuldrene.

Jeg har prøvd i flere dager å komme meg litt opp og ikke tenke så mye på alt det negative som jeg går igjennom, men det er faktisk bare en tur i skogen som kan gjøre noe med humøret og psyken min. Godt det er noe jeg kan gjøre når det ikke er noe hjelp å få ellers.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg