Tenk positivt

Effektiv dag i går og en skikkelig dårlig start på dagen i dag. Og folk lurer på hvorfor jeg ikke er i en vanlig jobb. I det minste er det en veldig fin og solfylt dag. Så da kan jeg slappe av, kanskje ta en liten tur ut i hagen og se på landskapet. Planen var jo uansett å ta det litt roligere i dag og i morgen, sånn fysisk. Allikevel hadde jeg ikke akkurat planer om å sove helt til kl.13:00. Det verste med alt dette er at jeg gikk egentlig ikke å la meg sånn supersent engang. Etter siste blogginnlegg så gikk jeg å la meg og da sovnet jeg med en gang, men som vanlig er kroppen min mye mer sliten enn det jeg innser. jaja, jeg har i det minste fått noen veldig bra oppskrifter og god bakst. Så nå kan jeg slappe av og fokusere på å lade opp denne kroppen til helgens gåtur.

Det er allikevel noe jeg MÅ få gjort før dagen er omme. Planen var å ta bilder av plantene og filme resten til youtube, men det til youtube må vente. Jeg orker virkelig ikke sette rigge opp til det nå og hvertfall ikke putte på meg noe som helst sminke. Så det får bli morgendagens problem. Så i dag tenkte jeg å bytte ut den jobben med litt annen jobb. Jeg tenker å lage oppskriftene for neste gang jeg skal bake. Når det blir vet jeg ikke, men da slipper jeg hvertfall å lure på hva jeg skal bake. Også er det noe jeg kan gjøre selvom jeg er sliten og kroppen ikke spiller på lag.

Så nå skal jeg spise litt frokost og så begynner dagen min. Ja, min dag begynner når andre er halvveis igjennom sin. Heldigvis er det ikke sånn hver eneste dag. Med andre ord er ikke kroppen min helt ubrukelig, bare litt. Og det burde jeg være veldig glad for. For det kunne vært så mye verre. Det er faktisk noe jeg tenker på hver gang jeg har en dårlig dag. Jeg klarer å takle det og det går greit. Man må jo bare gjøre det beste av det man har og ikke tenke “hvis jeg ikke hadde hatt en kropp eller psyke som krangler.” I stedenfor å ta det den veien så tenker jeg heller at jeg er glad for at det ikke er verre og at jeg faktisk klarer å fungere perfekt noen dager. Hva så om jeg må hvile mer enn andre. For noen har jeg det livet de ønsker og det er noe å tenke litt på.

Og slik holder jeg denne kroppen i gang selvom livet ikke akkurat er lett. Jeg er heldig som kan gå en tur på 7 km eller ta en 10 timers bakedag. Det aller viktigste for meg er å nyte livet og lage minner som jeg kan se tilbake på når jeg en dag ikke er så heldig å ha en fungerende kropp. Man må bare gjøre det beste ut av det man har. Om det så er en overvektig, vond kropp med en skikkelig slitsom depresjon og et tung hjerte. Jeg lever ennå, jeg klarer å stå på beina og jeg kan ennå tenke positivt. Hva mer kan man ønske seg? Så våknet jeg kl.13:00, men det er fortsatt tid til å gjøre denne dagen til en god dag. Det er alltid tid til å snu dagen til noe positivt om man bare velger å gjøre det. Du er den som må lage dagen til noe bra. Det trenger ikke være en tur til Italia eller klatre opp et fjell for en magisk utsikt. Faktisk kan det være noe så lite som å se en film, drikke kaffe på terrassen eller ringe en venn. Ta godt vare på de små øyeblikkene i livet for en dag kan det være for sent.

Jeg velger å se lyst på livet selv med alle mine plager. Hva med deg?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Tenk positive tanker er bra et når ting stopper opp. I dag fikk jeg kjøpt vaskepulver og et fint kort til min søsters barnebarn som er konfirmant til søndag. Det skal leveres i morgen til min søster. I morgen er det fredag og det blir mye liv ute men jeg må hvile beina pga åreknuter men skal klippe plen lørdag og håper på en liten skogstur søndag. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg