Tangen Dyrepark

Vi har hatt en helt fantastisk dag i Tangen Dyrepark. Den ligger ca. 1 time unna og det var en veldig grei kjøretur egentlig. Parken er jo mye mindre enn den i Kristiansand, men dyrene har fått god plass til å bevege seg på. Dyrene var også veldig glad i mennesker, så vi fikk se de fleste dyrene helt ved gjerdet. Derfor gleder jeg meg veldig til å få lagt ut en ny video på youtube sånn at dere kan få se. Jeg fikk noen veldig fine opptak av dyrene der, men akkurat nå tenkte jeg vi kunne se på de bildene jeg tok. For man kan jo ikke være på tur uten å ta masse fine bilder. I dette tilfellet blir det av dyrene. Og her var det mange flotte dyr. Bare se så nydelige de er.

Så mange nydelige dyr. Det er umulig for meg å bare velge en av dyrene som jeg likte best, men noe som var ekstra moro å få se var reven for jeg har bare sett rev én gang og det var da den løp over veien en gang for mange, mange år siden. Derfor var det ekstra moro å få se reven. Og det er faktisk et dyr jeg gjerne ville se. Helst i villmarken, men det var jo også veldig fint å se dem på nært hold i dyreparken. Noe jeg også syns er veldig stilig å se er reptiler. Det hadde dem jo noen av. Så det var veldig moro å kunne se litt nærmere på dem. Jeg kjenner jo flere som har hatt reptiler og syns jo det er veldig tøft (når de blir tatt godt vare på).

Så ja, dette var absolutt et sted jeg ønsker å dra igjen. Og som jeg og samboeren min snakket om så kommer vi til å kjøpe med en pose med mat i resepsjonen sånn at vi kan mate dem neste gang. Kanskje allerede til våren/tidlig på sommeren. Vi får se hva vi har råd til, men vi kommer definitivt tilbake dit. For det så skikkelig koselig ut å mate dyrene. Når vi var der så fikk vi se en familie som matet lamaene og det var så fint å se. Når jeg ser dyr som dette så har jeg bare lyst til å kose dem alle samme, men det var dem ikke interessert i. Så da er det kanskje bedre å gi dem litt mat. En fin tur ble det uansett og vi koste oss masse når vi var der.

Om du ikke vil gå glipp av videoen fra Tangen dyrepark så kan du finne link til min youtubekanal under her. Abonner gjerne på kanalen min og få varsel når jeg legger ut videoen. Og så klart om du vil se mange andre videoer fra fremtidige reiser og turer.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer
    1. Så fint å se🙂Jeg har ikke vært der på mange år, men bor 10 min unna så kjører jo forbi innimellom. Fint å se at parken er “oppegående”. For noen år siden rømte det en kenguru derfra som jeg plutselig havnet midt i leteaksjonen etter. Noe spesielt😉

      1. Oi. Hadde dem kenguru der også? Det var ikke der nå. Ikke som jeg fant hvertfall. Stod jo at det skulle være andre dyr der på siden dems også som jeg ikke fant. Veldig kjipt for jeg hadde gledet meg til bl.a påfugl, men det var ikke å finne. Var koselig med de dyrene vi fant da. Ja, du burde ta deg en tur. ❤😊

        1. Det er en del år siden denne kenguruen var på skogstur. Jeg tror det er nye eiere nå, så mulig de ikke er der lenger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg