Svarer på spørsmålene

Har du prøvd Radonautica?

Nei, jeg har ikke prøvd det. Jeg bruker mobilen min til å ta bilder og ellers nyter jeg naturen rundt meg. Når jeg går tur så er det for å se naturen, blomster og alt det fine som er rett foran meg.

Hvor ser du deg selv om 10 år?

Oi, det vet jeg ærlig talt ikke. Det kommer jo an på om jeg blir frisk eller om jeg til slutt ender opp uføre. Jeg håper hvertfall at jeg fortsatt bloggen, holder på med planter sånn som nå og gjør mitt beste for å nyte hver dag. Også håper jeg at jeg fortsatt er sammen med samboeren min og vi har opplevd mye fine turer sammen. Kanskje til og med har vår egen leilighet. Mye kan skje på 10 år.

Tror du at du/dere kommer til å skaffe hund igjen?

Vi snakker om å skaffe oss hund hele tiden. Så når vi finner et sted som tillater hund eller vi får vårt eget sted så blir det en liten hund.

Hvordan ser din drømmeferie ut?

Min drømmeferie er i London. Museumer, London bridge, Harry potter verden og mye mer. Jeg har utrolig lyst til å reise og se London. Det ser så fint ut der.

Ønsker du deg barn? Evt. hvor mange?

Nei. Jeg har ingen planer om barn og kommer nok aldri til å ønske meg det heller. Ikke etter alt som har skjedd.

Hva er drømmejobben din?

Drømmejobben min har alltid vært tatovør, men frisør høres også spennende ut. Desverre klarer ikke kroppen min noen av delene. Gartner eller noe sånt hadde vært veldig fint det også.

Leser du mange blogger? Hvem er evt. favoritten din?

Jeg fulgte Sophie Elise sin blogg, men så sluttet hun. Ellers så følger jeg Stina. Det er nok min favoritt akkurat nå, men jeg er inne på mange blogger. F.eks de som kommenterer på min blogg.

Hva er ditt favoritt tv-program?

Vi har ingen tv kanaler, men jeg er veldig glad i Åndenes Makt. Huskestuen er også veldig gøy å se på.

Hva gjorde at du falt for samboeren din?

Han er den snilleste og mest fantastiske personen jeg har møtt. Et hjerte av gull og alltid der når jeg trenger han. Det var derfor jeg falt for han, fordi han er så god. Han var som en engel etter alt jeg har opplevd før.

Har du et godt forhold til familien din?

Jeg vil da si jeg har det. Jeg er hvertfall veldig glad i dem.

Har du noen frykt for Covid-19?

Ikke for meg selv, men jeg er veldig redd for å miste mine nærmeste som er i risikogruppa. Ellers så er jeg mer irritert over alle som ikke forstår hvor seriøst dette er og ikke tenker på de stakkars menneskene som har mistet livet eller sliter etter å ha blitt smittet.

Har du noen forbilder?

Ja, definnetivt! Broren min Frode og svigerinna mi er mine forbilder. De har jobbet utrolig hardt etter yngste datteren tok sitt eget liv. Den jobben de har gjort sammen står det virkelig respekt av. At dem har funnet styrke til å kjempe for alle de som sliter med selvskading og selmordstanker er helt utrolig. De har gjort en helt fantastisk jobb. Ingen har sagt at de måtte, men dem tok ansvaret for at dette kommer ut i lyset. Det er mennesker der ute som sliter psykisk, men ikke tørr å prate om det. Så de tenkte at hvis dem delte sin historie så kunne de kanskje hjelpe de som er i samme situasjon som datteren var. Kanskje Jennie kunne redde unge som sliter, kanskje hennes bortgang ikke var forgjeves. Alt dem har gjort og hvordan de setter andre før seg selv er helt utrolig. Selv før alt dette med Jennie. Vi trenger flere slike mennesker som dem. De har det vondt, men bruker alle kreftene sine på å hjelpe andre. De er uselviske, modige og full av kjærlighet. Kjærlighet de sprer utover hele Norge i håp om at noen tar den i mot, en hjelpende hånd, for å få den hjelpen de trenger. Hvis ikke det er et godt forbilde så vet ikke jeg hva som er det. Ida, Frode og Emilie. Dere er fantastiske mennesker og jeg er så uendelig glad i dere. Stor takk til alt dere gjør for andre. Dere er gode mennesker. Jennie ville vært så stolt av familien sin.

Hvorfor ble det egentlig slutt mellom deg og han forrige du var sammen med? Og hvordan møtte du samboeren?

Åh hjelpes… Det er litt av en historie. Først av alt gikk han bak ryggen min og fant seg ei ny ei, mens vi ennå var sammen. Så skrev han et brev om det og bla bla bla, mens han gjemte seg i kjelleren. Lang historie, kort. Jeg kom meg over han dagen etter og jeg har aldri hatt det bedre. Etter det begynte jeg å date. Lastet ned Tinder og det var da jeg møtte samboeren min. Det var en helg hos han og jeg viste med en gang at dette var mannen jeg ønsket å dele resten av livet mitt med.

Hva er dine mål/planer for resten av 2020?

Overleve. For øyeblikket går jeg til psykolog. Etter det vet jeg ikke hva som skjer, men jeg jobber hvertfall mye med meg selv for å bli frisk psykisk. Når det kommer til planer og mål så er det ikke mye sånt jeg setter meg fordi jeg har en kropp som ikke er helt samarbeidsvillig. Så jeg tar en dag av gangen.

Favoritt middag?

Det er alt for vanskelig å bestemme kun én rett, men jeg kan jo nevne noen. Mozarella og pesto pizza, pasta carbonara, fiskeboller i hvit saus, kalkun og waldorfsalat.

Når har du bursdag?

20 November.

Hvor høy er du?

Såååå høy (aner ikke). Tipper jeg er litt over 1.60

Hvorfor baker du så mye hele tiden?

Hvor skal jeg begynne? Jeg elsker å bake. Det gjør meg glad. Det smaker godt. Åja… fordi jeg kan.

Hva er favoritt kaken din?

Verdens beste eller pavlova.

Når fikk du diagnosen din?

Fibromyalgi fikk jeg for noen år tilbake, men psykisk lidelse fikk jeg ikk før i fjor. Selvom jeg har vist at jeg har hatt det helt siden barne- og ungdomsskolen.

Hva er det beste du har gjort denne sommeren?

Uten tvil turen til Bergen. Alt jeg fikk oppleve der var som et eventyr. Beste ferien jeg har hatt hittil.

Hva er en stil du synes er fin på andre? (Ikke gother stilen liksom)

Nå liker jeg gotherstilen veldig godt, men det er en stil jeg liker enda bedre og det er Lolita. Det er en stil som man kan dele opp i mange forskjellige stiler. F.eks er det sweet lolita og gothic lolita. Sweet går mest ut på rosa og hvit. Det er mye blonder, kapper, sløyfer osv. Utrolig søt, japansk stil.

Men siden det er i parentes ikke gother så tenker vel denne personen på litt mer normal stil. Noe som man vil finne i hvilken som helst gate, hvilken som helst butikk. Desverre er ikke jeg ei som liker vanlige stiler. Jeg liker punk, goth, lolita… Alle som stikker seg ut og gjør mer ut av seg enn det som er normalt.

Har du noen tatoveringer?

Ikke ennå, men jeg skal ta 3 tatoveringer så fort jeg får muligheten til det. Det blir tatoveringer som vil betyr mye for meg.

Ikke glem å følge facebooksiden til bloggen HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg